Ik weet niet zo goed of Petra hier een toevoeging in kan geven want dat gaf ze me toen ook niet echt.
Heb een hele brief gemaakt voor Chris Irwin en daar gaan we als het goed 27 mei heen. (dit voegt wat meer voor mij qua resultaat)
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mist schreef:Ik zie (vooral in het eerste filmpje) gewoon een dominante merrie , die vervolgens ook niet gecorrigeerd wordt !
Ga na, er wordt niets mee gedaan, alleen geaaid, en toch reageert ze zo....en ze komt er mee weg. Ik zou goede begeleiding gaan zoeken als ik jou was, en mits medisch in orde, geen onzin meer pikken !

ik straf het ook zeker af en bij mij is er dan ook geen probleem aan de hand. Onder het zadel is het een totaal ander paard. Met longeren probeerd ze nog steeds maar daar zijn we mee bezig met die lessen en dat gaat langzaam, maar je ziet verandering. Anya schreef:Hmm dit is geen flesseveulen gedrag. Ik heb ook een paard dat met de hand groot gebracht is, en ja ze was iets brutaler in het begin.
Wat ik hier zie (filmpje) is een dominant paard en een aarzelende / afwachtende begeleider. Het heeft geen zin om nog een paar passen te wachten of ze het alsnog gaan doen. Er worden stapjes achteruit gelopen door de begeleider. Dat paard weet dat het de overhand heeft. Ik zou zeggen: zoek iemand die kan helpen dit paard duidelijk te maken dat ze lager in rangorde staat.