Gericht en gemeen trappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KaasSouffle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 13:22

Gineke schreef:
ik denk eigenlijk ook dat je paard ergens last van heeft. Klinkt als pijn, ergens. Ken eigenlijk geen paarden die zonder enkele reden ineens heel boos zijn.

Ik ken ook een voorbeeld van iemand wiens paard ook ineens heel raar begon te doen, bleek veel later dat iemand anders stiekem een stuk hout op dat paard had kapotgeslagen. Arm paard.... Kon de DA ook niks bij vinden (kwam na een week), tja, paard was gewoon bang...

Desalniettemin: paard mag jou nooit slaan. Maar inderdaad, als het paard al op meer subtiele manieren aangeeft dat er iets niet goed zit (oren in de nek, happen zonder te bijten etc) en jij luistert niet, heeft het paard weinig andere keus (als er wel echt iets aan de hand is).
hij heeft zijn oren niet plat in de nek gewoon naar voren en als ik erop zit is er niks aan de hand daarom vind ik het ook zo raar

Anda123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:35

Johanna59 schreef:
Ook al heeft hij last van zijn mond, rug, buik, oren etc. hij mag niet trappen. Nooit. Gelijk op z'n flikker geven. Even laten weten, wie er de baas is.

Oké: dus als jij verrekt van de tandpijn, niet meer recht kan lopen van de pijn in je rug, enorme buikkrampen hebt, je oren suizen, dan mag men jou een schop geven en zeggen: stel je niet aan !!

Dit soort nergens op slaande geen steek houdende adviezen zouden moeten worden verwijderd, voordat iemand de kans krijgt dit nog in de praktijk te gaan brengen ook.

Pauline

Re: Gericht en gemeen trappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:10

Oren naar voren zegt niks.

VivalaVida wat een treurig verhaal, arm dier.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:43

Inderdaad een treurig verhaal, daarom altijd na laten kijken of het dier niets mankeert. Je zou het jezelf toch nooit vergeven anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:59

Ja was inderdaad erg treurig.. vooral omdat dit paard in het verleden zo gigantisch vaak op zn flikker heeft gekregen.... tijdens het rijden steigerde ze, viel ze achterover enz. En hebben ze haar goed hard aangepakt, zo ook met het bijten in de stal. Oortjes naar voren, en dan liep je naar haar toe, legde je je hand op haar hoofd om te aaien en ineens oren naar achter en bijten/dreigen..
Die vriendin van mij zag haar echte ik, als enige! DIe heeft haar nooit op haar flikker gegeven. Ik had nog weleens zo iets van "jeetje ze is echt vals.." Maar zij niet. Zij dacht dat het vertrouwen van het paard gewoon weg was. Totdat ze dus tot die conclusie in de kliniek kwamen en die vriendin van me mij huilend opbelde "ze is dood" ..... Brr... krijg er nog steeds de kriebels van.

tinne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:25

Wss zal hij pijn hebben