Mijn pony is bang voor sprayen en spuiten wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 10:50

Als een paard/pony het pjssssttt geluid niet leuk vind dan moet je eens proberen om op het moment van spuiten heel hard te zingen of te praten!
Zodra het geluid nml overstemd is door een ander geluid vinden ze het vaak niet eng.Je kunt het dan ook nog zo doen dat je bijv.met je rug naar het hoofd gaat staan zodat ie de spuitfles niet ziet,begin luid te zingen(maakt niet uit als het vals is haha) en spuit.
Daarna uitbundig belonen met aaien/klopjes/stem als je maar flink beloont!

Probeer het maar eens!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:11

funnyhorses, maar dan heb je het probleem toch niet opgelost? Je paard is dan nog steeds bang voor het geluid.

Donna_

Re: Mijn pony is bang voor spryen en spuiten wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:16

_Dune_, gouden tip! :D
Ik heb het vandaag geprobeerd, binnen een half uur kon ik haar helemaal insprayen. Benen, buik, alles *\o/* .
Ze bleef keurig stilstaan. Ik was helemaal overdonderd, morgen weer oefenen :D

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:23

*\o/* *\o/* *\o/* Wat ontzettend goed van jullie! En nu wel elke week een paar minuutjes oefenen he! :D

Donna_

Re: Mijn pony is bang voor spryen en spuiten wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:52

Ja, zou zo heerlijk zijn als ik haar gewoon direct kan insprayen, veel minder gedoe. Dus we blijven het zeker oefenen :D
TS, dit kun je dus ook altijd nog proberen!

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:06

Op je handen doen als hij het niet ziet en dan daarmee hem in smeren?

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:11

Mijn pony doet dat ook, die gaat helemaal draaien en keren en hij haalt uit met zijn achterhand, en nog eens flink ook! Dus ik moet altijd snel spuiten als ie niet kijkt.

Sodeletuut

Re: Mijn pony is bang voor sprayen en spuiten wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:13

Mijn pony vond het eerst ook doodeng, en ik heb inderdaad hetzelfde gedaan als Dune vertelde. Doorgaan tot dat ze stilstaan en ontspannen, en dan is de beloning stoppen. Werkt als een tierelier. Ik heb vandaag voor het eerst de spray er weer bij gepakt en ik kon mijn paard sprayen zonder dat ze ook maar een spiertje spande. :D

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:17

Nog een die het op die manier heeft gedaan, na twee weken oefenen was het compleet over. Als ik nu in de zomer weer vliegenspray gebruik zet ik eerst de fles op zijn rug want eerst is het nog altijd even spannend. Dan weet hij het weer en kan ik hem inspuiten.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:18

Ik doe het nu voordat ik ga rijden. Dus opzadelen, hoofdstel in etc. Dan fles + paard mee naar de bak, teugels over het hoofd heen (zodat je wat meer lengte hebt), en dan inspuiten. Ze is nog wat bibberig, maar ze blijft netjes stilstaan :D

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:50

Even een schopje.
Ik ben sinds twee dagen overgestapt van de spuitfles met water naar de spuitfles met vliegenspray. Eerste keer ging top, net zoals met de waterfles. Tweede keer werd ze helemaal panisch.. de waterfles er weer bijgepakt - geen probleem. Toen weer de vliegenspray, ging beter. Ze bleef wel stilstaan, maar was onrustiger dan normaal.

Ik ga eens proberen om het vliegenspul in de waterfles te doen, kijken of ze dan ook zo blijft reageren. Dacht zelf dat het misschien brandde ofzo, maar ze heeft geen bulten of andere tekenen van allergie.
Misschien zijn er mensen die weer een goede tip hebben? :)

Ik heb ook in mijn enthousiasme een spuitbus VeeRust gekocht, maar dat is tot nu toe nog geen succes..

TS, hoe staat hij inmiddels met jouw paard??

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:01

Het kan ook aan de geur liggen van het vliegenmiddel (sterke geur)
Mijn paard vindt vliegenspray verschrikkelijk, terwijl manen/staart spray geeft ze niks om.
Maakt allebei hetzelfde geluid dus daar kan het niet aan liggen.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:03

Onze pony was hier ook altijd erg bang voor, en trok gewoon zo hard aan de ketting waar ze aan vast stond dat ze nog wel eens op haar kont belandde van de schrik. Ik hoefde alleen al aan te komen met zo'n sprayflesje en ze werd al helemaal angstig, ik weet niet waarom, maar het had vast iets met het verleden te maken, toen ben ik haar eens voorzichtig gaan benaderen en heb ik haar laten snuffelen aan dat sprayflesje, toen ze dit een beetje begon te vertrouwen, heel rustig en zachtjes ermee over haar als strelen, en telkens een beetje verder, om te laten zien dat het flesje niet eng was, toen ze daar een beetje aan gewend was, begon ik rustig een beetje te spuiten, nog niet op de pony zelf, maar voor haar hoofdje, ze was nog wel wat schichtig, maar toen kwam ze erachter dat dit kleine sprayflesje geen groot monster was en sprayde ik een beetje op haar huid, en dit rustig een beetje opbouwend, en ondertussen kan ze rustig ingesprayed worden, en heeft ze haar grote spray angst zo'n beetje als goed overwonnen. :Y)