bijterig paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 16:15

Cassidy schreef:
ManonVegas schreef:
Sorry maar wat betekend grondwerk? :P

Een paard kan maar 6 kanten op. Voorwaarts, achterwaarts, naar links, naar rechts, naar boven en naar beneden. Naar boven en naar beneden willen we eigenlijk liever niet, blijft over: voorwaarts, achterwaarts, naar links, naar rechts.
Grondwerk is het beheersen van het paard vanaf de grond. Hem op commando deze kanten op te laten gaan, op minimale aanwijzingen. Heb je vanaf de grond het respect van het paard, heb je vaak vanaf het zadel ook geen problemen meer. Alle problemen die je in het zadel tegenkomt, kun je vanaf de grond oplossen.

En hoe dat er uit kan zien?

Kijk maar:
http://www.youtube.com/watch?v=DAHxbnQpSss

GEWELDIG! dat filmpje! love it! <3

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:20

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:01

Heel duidelijk maken dat dit niet OK is!
Anders begint ze het normaal te vinden (:

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:57

Zodra het paard gaat bijten, en jij gaat hem slaan met de zweep of hand of wat anders word het een kreng van een paard! Het paard weet dan niet meer wat goed en niet goed is. Zijn bijt gedrag is vast voor aandacht. Zodra het paard jou bijt dan hou je je hand in de lucht en zeg je streng NEE! Het paard schrikt dan van jou stem en de snelle reactie van je hand waardoor het schrikt. Zodra je het paard in zijn gezicht gaat slaan dus op zijn neus krijg je een paard wat kopschuw word en dat is er moeilijk uit te krijgen! Slaan heeft dus geen optie. Slaan is slecht en krijg je geen leuke paarden van. Een corrigerende tik op zijn borst is dan wel wat anders maar niet te hard natuurlijk! Veel aandacht geven en hem dingen gaan leren zodat je hem aan het werk zet.

Anniick

Re: bijterig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:07

Mijn paard staat op boxrust, en als ik met hem bezig ben is hij ook enorm aan het bijten. Net zoals over de grond schapen deed hij dat eerst nooit.
Lijkt mij dat dit bijten is om aandacht te krijgen, denken jullie ook?

Ik pak dit nu aan door hem te negeren, maar soms heeft 'ie me gewoon echt goed te pakken; dan zet ik mijn nagels in zijn oor. (als een bijt).

Pak ik het zo goed aan?
Gelukkig nog maar 2 weken...

Elly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 18:21

1997suus schreef:
Zodra het paard gaat bijten, en jij gaat hem slaan met de zweep of hand of wat anders word het een kreng van een paard! Het paard weet dan niet meer wat goed en niet goed is. Zijn bijt gedrag is vast voor aandacht. Zodra het paard jou bijt dan hou je je hand in de lucht en zeg je streng NEE! Het paard schrikt dan van jou stem en de snelle reactie van je hand waardoor het schrikt. Zodra je het paard in zijn gezicht gaat slaan dus op zijn neus krijg je een paard wat kopschuw word en dat is er moeilijk uit te krijgen! Slaan heeft dus geen optie. Slaan is slecht en krijg je geen leuke paarden van. Een corrigerende tik op zijn borst is dan wel wat anders maar niet te hard natuurlijk! Veel aandacht geven en hem dingen gaan leren zodat je hem aan het werk zet.

ik snap je punt niet helemaal, want wat is het verschil tussen slaan en een corrigerende tik?
ik sla haar trouwens ook niet op het hoofd want ik wil niet dat ze kopschuw word, want dan kan ik er nog minder mee dan dat ik nu al kan.

al ben ik het er wel mee eens dat slaan slecht is! (:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 18:25

Cassidy schreef:
Het grootste probleem is dat jij de eigenaar niet bent en niet met hem aan het werk kunt wat zou moeten om dit probleem op te lossen.
Ik vrees dat je dan op het niveau van meppen en slaan blijft...wat het probleem niet op gaat lossen.
Als je grondwerk mag doen, en daar de tijd voor hebt, gaat het vanzelf verbeteren...

als ie na 1 tik nog bijt was ie of niet op het juiste moment of niet hard genoeg.

Een paard wordt niet kopschuw van slaan maar van slaan op het verkeerde moment!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:53

Elly2 schreef:
1997suus schreef:

ik snap je punt niet helemaal, want wat is het verschil tussen slaan en een corrigerende tik?
ik sla haar trouwens ook niet op het hoofd want ik wil niet dat ze kopschuw word, want dan kan ik er nog minder mee dan dat ik nu al kan.

al ben ik het er wel mee eens dat slaan slecht is! (:

Slaan is hard. Een corrigerende tik is veel minder hard meer dat hij even denkt met Hè? Wat doe jij. Dus het verschil: Slaan is pijnlijk en hard en een corrigerende tik is veel minder hard meer dat hij dus even opkijkt met wat doe je. Snap je?

Elly2

Re: bijterig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 18:14

@1997suus

Ja, ik snap nu wat je bedoelt.

Elly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 15:04

(:

Gister gelongeerd. ging veel beter dan normaal! ben er super blij mee!(: