Manen trekken; pony wordt er gek van!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Manen trekken; pony wordt er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:00

Ik ben gestopt met manen trekken, vind het teveel gedoe, ik heb zo'n solocomb gekocht, gaat prima

denk niet dat je een manenkam kan vergelijken met de hoofdhuid van een mens, maar goed, fijn zal het niet zijn iig

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:13

Als TS de manen wil trekken is daar niks zieligs aan. Na het rijden/longeren kan wel helpen doordat de manen dan makkelijker loslaten. Gewoon hele kleine plukjes tegelijk trekken en het heen en weer lopen proberen te negeren. Je laten pletten niet toestaan, maar een beetje bewegen gewoon negeren. Probeer het wel op een tijdstip dat je echt de tijd hebt zodat je niet ongeduldig word, want dat werkt averechts.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 25-03-11 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:18

Het ene paard geeft er niks om en de andere is veel gevoeliger.
Als het niet nodig is zou ik het niet doen.

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 17:55

Brainless schreef:
Het ene paard geeft er niks om en de andere is veel gevoeliger.
Als het niet nodig is zou ik het niet doen.

Nou het is eig. wel nodig, ze is een sport-pony type, dan ga ik niet haar manen te op de grond laten groeien (manier van spreken :P )

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 17:56

Ineke2 schreef:
Als TS de manen wil trekken is daar niks zieligs aan. Na het rijden/longeren kan wel helpen doordat de manen dan makkelijker loslaten. Gewoon hele kleine plukjes tegelijk trekken en het heen en weer lopen proberen te negeren. Je laten pletten niet toestaan, maar een beetje bewegen gewoon negeren. Probeer het wel op een tijdstip dat je echt de tijd hebt zodat je niet ongeduldig word, want dat werkt averechts.

Nou dat vind ik juist vreemd, ze hebben mij altijd vertelt dat het totaal niet zielig is voor de pony of écht pijn doet :n , maar op het moment weet ik het gewoon niet meer, iedereen zegt wat anders :P

manonalberts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:38

Het is natuurlijk vrij pijnlijk. Zeker als de eigenaresse ze altijd knipt.
Het scheelt bij mijn paard altijd of ze vantevoren gelopen heeft, dan is ze warm en laten de manen makkelijker los. Ook is ze dan moe en blijft ze beter stil staan

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:47

babetta schreef:
Nou dat vind ik juist vreemd, ze hebben mij altijd vertelt dat het totaal niet zielig is voor de pony of écht pijn doet :n , maar op het moment weet ik het gewoon niet meer, iedereen zegt wat anders :P

ehmmm...misschien zelf eens even nadenken??? waarom zou het geen pijn doen? een dier wat een vliegje op zijn huid voelt landen zou niet voelen dat je manen uit z'n manenkam trekt?? :)*

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:50

mijn pony vind het ook vreselijk, dus die trekken we niet meer, maar knippen. is inderdaad wel minder mooi, maar trekken vind ik zielig.