Ezz93 schreef:Je kan ook een hengstenketting gebruiken, dan ben je net wat sterker.
meen je dit nu serieus ???
dit is een puppy van 10 maanden waar we het over hebben !!!
Cassidy schreef:ABSOLUUT ALLES is op te lossen met grondwerk.
Al zijn hengsten weer een heel ander verhaal....
Die gaan door waar een ruin of een merrie ophouden.
Puur door de hormonen.
Met een hengst is en blijft het uitkijken.
Altijd.
grond werk ??
ben ik het niet mee eens
veel wel maar langer niet alles
je hebt er paarden tussen zitten waar je bepaalde knopjes niet kwijt van raakt niet op de grond en ook niet op de rug
tevens ken je mijn standpunt over hengsten ook wel
het is belachelijk dat iedereen alles op hengsten gooit dus ook jij
die dieren zijn niet veel anders dan andere paarden het enige is consequentie is belangrijker bij ze dan bij het "gemiddelde" andere dier
tot de dood er op volgt tjonge je trekt het nu ineens wel heel zwaar he ...
zucht... je weet van ieder hengsten topic haast wel een rel topic te maken, jammer hoor
ts ik weet niet of je meerdere paarden hebt maar je zou kunnen kiezen om een makkelijk paard te gebruiken om hem een wat zelfvertrouwender te krijgen
leer hem korte stukjes mee te lopen als "pakpaard" (maar dan zonder bepakking) zo leert ie gelijk volgzaam te worden
nog een voordeel is dat als je een western zadel hebt op het begeleidende paard heb je een knop waar je een slag omheen kan doen (geen knoop) zodat ie niet zo heel snel los kan
tevens is het grondwerk idee ook wel goed ga bv kleine spelletjes met hem doen met bv een grote bal ofzo, er is hierover genoeg te vinden voor je kleine man op bokt en internet die hem niet "over werken/belasten"
verder zou ik hem ook niet te vaak pakken max 2 keer per week en dan een halfuurtje ofzo met 2 jaar zou je evt wat kunnen uitbreiden naar 3 keer
maar wees voorzichtig je wil snel teveel 
verder staat mijn pb box wel open mocht je vragen hebben