Gevallen van paard, vertrouwen kwijt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:53

Als ik er zo aan denk, ben ik al best vaak van mijn paard gevallen, en ook ven die van anderen _O-
Een keer mocht ik op de fjord van iemand rijden, echt zo een tonetje dat al tijden niet gereden was.
Haha, nauw die liep het loopje met me hoor :+ , maar ondanks zijn gewicht, kon hij ineens omdraaien :j
En dan lag je er ook echt af hoor, als elf-jarige, %) . -O-
Maarja, ik heb er wel veel ervaring uit opgedaan door op verschillende paarden te rijden. :(:) *\o/*

RenateKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:24

Ha Bokkers,

Fijn om al jullie verhalen te lezen, ook ik ben mijn vertrouwen in het rijden een beetje kwijt geraakt na een paar keer gevallen te zijn, had een jong paard gekocht wat achteraf te jong
voor mij bleek te zijn en ik te onervaren voor hem nadat paard 2 keer flink geschrokken is en er vandoor ging wat ik niet goed kon opvangen ben ik er 2 keer flink afgevallen mij zelfvertouwen was hierna
helemaal weg. Mijn paardje heb ik weer kunnen verkopen aan een goed adresje gelukkig maar het rijden blijft toch kriebelen. Nu rij ik inmiddels een ander paard op stal die ik mag bijrijden voor 3 dagen in de week dat gaat nu goed maar de eigenaresse is er dan ook altijd bij. Nu heb ik ook de mogelijkheid om eventueel weer een paardje te kopen die een maand op proef mag maar ik ben zo bang geworden dat het weer niet goed uit pakt omdat ik door die vallen nog steeds onzeker ben als ik alleen moet rijden. Zit nu zo te twijfelen wat ik moet doen of paard leasen of toch weer voor eigen paard gaan (wat wel mijn droom is)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:22

Lastig als je zo naar van je paard af valt.. ik denk dat de meeste paardrijders hier wel eesn mee te maken krijgen.
Vroeger was niks te eng.. maar nu.. haa ben ik schijtbak numero uno af en toe :9

Je paard gooide je niet van zn rug af om gemeen te zijn, hij schrok gewoon heel erg.

Mijn vorige bijrijdpaard (tinker), zo mak als een lammetje, lief. En die schrok ook een keer in de wintermaanden van de hardewind, hyper vna het op stal staan van ee nwapperend iets wat ik niet in de gaten had.
Kwam dus met zijn achterbeen +hoefijzer op mijn bovenbeen..
Daarna was ik ook erg bang om weer op te stappen.. hier heb ik oko wel 2 maand over gedaan om weer een beetje relaxed te kunnen gaan rijden.
Vaak ging ik atlijd zingend op het paard en zong dan die 3 kwartier dat ik reeda llemaal liedjes :D, werkt wel erg ontspannend. Toch in je achterhoofd blijf je die vrees atlijd wat houden.. maar dat gaat vanzelf over wanneer je je weer helemaal vertrouwd voelt bij je paardje.

Toch ben ik ook wel eens jankend opgestapt, gewoon zo boos op mezelf dat ik me zo aanstelde, beest deed geen stap verkeerd, maar die angst.. bleeh.. Potje huilen van angst op je paard helpt soms ook wel :j

RenateKo

Re: Gevallen van paard, vertrouwen kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:45

Jaaah ik herken dat op mijn leasepaard voel ik me nu min of meer wel vertrouwd maar het paard wat ik nu eventueel op proef kan krijgen heb ik nog maar 1 keer gereden voelde wel goed maar ben zo bang om het weer te verprutsen, maar voor hetzelfde geld gaat het wel goed en laat ik mijn angst al overheersen voordat ik het überhaupt heb uitgeprobeerd en laat ik de kans op een leuk paard lopen.