Ruin 1.60 samen met merrie 0.95 cm kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 14:58

caza schreef:
is dat niet gevaarlijjk? als je kleine pony misshien dat trapt, kan die recht in je groote paard zijn buik of gezicht trappen!

?? andersom lijkt me gevaarlijker en meer schade aanrichten!!

caza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 15:03

suuzepuus schreef:
caza schreef:
is dat niet gevaarlijjk? als je kleine pony misshien dat trapt, kan die recht in je groote paard zijn buik of gezicht trappen!

?? andersom lijkt me gevaarlijker en meer schade aanrichten!!

ja dat is ook zo! beide is gevaarlijk!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:49

Ik heb twee ruintjes lopen. De een van rond de 1.60 m en de andere is nog geen 90 cm.
Die twee doen alles samen. Bij de eerste ontmoeting heeft de shet een behoorlijke trap tegen zijn bil gekregen en daarmee was alles gedaan. Sindsdien doen ze alles samen.

Met mijn vorige ruin en dezelfde shetlander ging het iets minder gemakkelijk. Die ruin was erg dominant en liet de shet niet altijd met rust. Toen heb ik een hoek van de wei afgezet met een hoge draad, zodat kleine shettemans ook even rust kon vinden als dat nodig was. Ze waren verder veel samen hoor, maar voor de momentjes dat het nodig was had de kleine had in ieder geval een stukje om zich terug te trekken.

Nu heb ik die hoge draad dus niet meer. Mijn huidige twee mannen gaan zo super met elkaar om, die hebben eigenlijk nooit onenigheid. Ze doen alles samen, staan 90% van de tijd maximaal 2 meter uit elkaar.
Qua stroomdraden heb ik gewoon rondom 2 draden. De een op borsthoogte van de shet, de andere op borsthoogte van de ruin. Kleine shettemans blijft altijd waar de grote is, dus ontsnappen probeert hij in principe niet. Hij doet het alleen als zijn grote vriend weg is. Inmiddels weet ik dat, dus gaat hij op stal als ik iets met zijn vriend ga doen. :D

Kiki95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:34

Bij ons op stal hebben we een shet als gezelschapsmaatje voor de paarden die op dat moment in de wei staan.
Zelfs onze Shire beleeft er ontzettend veel lol mee; van tikkertje tot racespelletjes... het feit dat de shire 3x zo groot is doet 'm er blijkbaar niet toe, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:36

Gaat heel goed samen,
mijn shetlander van amper 90cm staat samen met mijn paard van 1,63m.
Shet is nog wat bang (heeft 3 jaar lang alleen gestaan,heel erg onderdanig) maar het gaat verder super!
Het zijn allebei merries!
Paard heeft nog nooit naar de shet geschopt,Shet wel naar het paard,maar dat is nog nooit raak geweest.

Inge_1990

Re: Ruin 1.60 samen met merrie 0.95 cm kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:32

Bij mij staat mijn paard van 1.65 ook samen met onze shetlander van 90 cm. Als de grote chagrijnig is dan zorgt die kleine wel dat ie uit de buurt blijft. Het paard (een merrie) is echt een bitch maar nog nooit een ongeluk gebeurd.

dropfruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:39

mijn paard 1.63 staat ook samen met mijn shetlander
er staan ook andere paarden maar die vind hij niet zo leuk als zijn shetlander

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:26

Wij hebben ook een shet tussen de paarden staan, en dat gaat prima :j
Momenteel staat ze samen met een drachtige merrie, die niet alleen kan.
Maar straks mag ze met de oude fokmerrie en de ruin het land op. Gaat ook prima :j

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:59

no problem! :)

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:35

Heb een ruin van 175 en een shet van 110 cm. De ruin verdraagt de merrieshet niet goed. Hij duld haar in de inloopstal maar zet haar ook net zo snel weer buiten. Het ligt vlg. mij eerder aan het karakter van het paard dan het geslacht of het een combi word.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 21:39

caza schreef:

eerder thv de knieen ..

maar als ze het =samen kunnen vinden
mijn andalusier stond ook met onze shet
later met zijn tig (shet was baas :D )

en nu na 11 jaar hebben we een E pony die baas is over de shet
maar ze kunnen niet zonder elkaar :')

kan dus prima maar wel even veilig aan elkaar laten wennen
zoals je ook zou doen met een groter formaat ;)