soms ineens explosief

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:51

Niet hetzelfde, maar mijn ex-verzorgtinker Kira kon soms ook 'opeens' ontploffen met grondwerk (ik reed haar niet). Ik geloof echter niet in 'zomaar' of 'opeens'. Er zal altijd iets zijn wat triggert, alleen mis ik dan de tigger(s) op dat moment. Dat paardje verveelde zich en was gefrustreerd door de leefsituatie (stond niet bij andere paarden, onvoldoende ruwvoer, werd te weinig meegedaan en was een slim paardje).

Wat zij deed was rustig zijn in een oefening en zich ineens losrukken, bokken en heel hard wegrennen. Na een paar rondjes was het dan weer goed. Kijk voor de grap eens het filmpje van Kira in mijn profiel. Ik vraag haar op een gegeven moment om de andere kant op een rondje te lopen, dat wil ze niet en dan vlucht ze.

Misschien kun je het eens proberen te filmen?
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 08-03-11 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:55

Je kunt bij goedhard.nl een hartslagmeter huren. Vaak gaat voor de paniek aanval de hartslag omhoog. Mischien kun je het wat beter zien aankomen of zie je eerdere piekmomenten en niet alleen maar de explosie. Gaat het mis kun je nog voor de bom afstappen of een andere kant opgaan. Je kunt er het probleem mischien niet mee oplossen maar het kan je wel inzicht geven.

maaike2800

Re: soms ineens explosief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 20:42

na wat proberen kom ik tot de conclusie dat meer draven het probleem verergert.
jjane: afstappen is geen optie dan kun je hem niet bij je houden en lig je op de grond, de andere kant opgaan wil ook niet helpen, want dan doet hij het gewoon ergens anders. Al zie ik het aankomen, ik kan vrij weinig doen.

maaike2800

Re: soms ineens explosief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:23

nog iemand de gouden tip?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:56

Ben het met -dune- eens dat het tempo echt omhoog moet. Niet te veel tempo wisselingen maar lekker aan het werk. Een beetje laag instellen en dan lekker van achteruit laten draven. Na een kwartiertje zijn ze bij mij allemaal relax. Ga niet zitten wachten op de bom maar ga met een positief gevoel op je paard zitten. Paarden zijn meesters in het lezen van nonverbale communicatie.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 13:03

ondanks dat het dan vaker gaat gebeuren, toch het tempo omhoog?
Lijkt mij dat het dan van kwaad tot erger gaat.