Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
aerdenhout1 schreef:[/quote]wat is er dan vooraf gegaan? alles staat in dit filmpje, ja hij klapt een keer achterover, nee geen fijn beeld, had ook wat ergs kunnen gebeuren, maar dat achteroverklappen kan ook zo gebeuren in de wei (ja ik spreek uit ervaring) zonder zadel oid.
daarnaast heeft het paard geen bit in en zit ie dus absoluut niet in de mond.
Cassidy schreef:Ik vraag me af waarom dit paard bij Gert staat, en wat er voor die tijd is voorgevallen. Gezien de reacties van het paard zit er weinig basis in via grondwerk, en gezien de bokreacties ook onder zadel is dit misschien niet de eerste keer dat er iemand opzit. Dan valt dit niet onder zadelmak maken, dan valt dit onder "corrigeren". En dan weer: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik zie hier geen paard dat compleet in paniek is. Ik zie hier een paard dat niet wil.
Ik kan zelf heel weinig met de kreet "voor hem zadelmak, hoeft voor haar niet te zijn". Ik maak een duidelijk onderscheid tussen zadelmak, knoppen erop en doorrijden. Zadelmak is: zadel op, ruiter in het zadel. Niet meer, niet minder. Geen stuur, geen rem, geen gaspedaal. Geen hogere dresuurkunstjes. Ruiter in het zadel, c'est tout....
Taartjeh schreef:Zo.. hoe dat paard achterover klapt..![]()
Het ziet er niet erg professioneel en gecontroleerd uit
anneliesdj schreef:Taartjeh schreef:Zo.. hoe dat paard achterover klapt..![]()
Het ziet er niet erg professioneel en gecontroleerd uit
O allerliefste pennykindertjes, we zeggen het nog één keer:
Een paard wordt niet zadelmak geboren!
Daar kun je lang of kort over trainen maar feit blijft dat veel paarden bokken als ze voor het eerst losgelaten worden met een zadel.
En ja, dan kunnen ze weleens achterover gaan, dit was voor hun ook niet te voorzien.
En 3x raden waarom ze hem vervolgens zo 'opjagen', snappen jullie dan echt niet dat dit is voor het bestwil van het paard? Juist om dat opnieuw achterover klappen te voorkomen?
En het valt zeker niemand op dat wanneer hij erop stapt continu tegen het paard praat, bijna continu het paard gerust stelt door te aaien, dat hij met alleen een halster rijd en ondanks dat de teugels nog bijna continu doorhangen?
Ik zou het zelf ook niet zo doen maar denk ook zeker niet dat dit een foute manier is, het geeft wel veel duidelijkheid voor het paard en is zeker niet onvriendelijk. Zeker voor een paard met een geschiedenis lijkt me dit juist wel een goede manier.
fjordwendy schreef:Nou dit kan er bij mij toch niet in!
Eerst zo rond crossen met een longe tussen zijn benen omdat ze hem moeten hebben loslaten,
Dan met sporen op het paard gaan zonder cap,
En ik denk dat ze hem ook meer hard met de zweep voordrijven dan met de benen.
En daarna ook nog meteen op straat gaan draven waar auto's rijden?
Nee is echt niet een voorbeeld vind ik persoonlijk...
ilsexxx schreef:aerdenhout1 schreef:wat is er dan vooraf gegaan? alles staat in dit filmpje, ja hij klapt een keer achterover, nee geen fijn beeld, had ook wat ergs kunnen gebeuren, maar dat achteroverklappen kan ook zo gebeuren in de wei (ja ik spreek uit ervaring) zonder zadel oid.
daarnaast heeft het paard geen bit in en zit ie dus absoluut niet in de mond.
Cassidy schreef:Een vraagje voor iedereen die problemen heeft met wat hij op dat filmpje ziet.
Stel je nu eens voor dat Gert het laatste adres is voor een paard dat anders op de nominatie staat voor de slager, omdat niemand er anders op kan of durft.
Zouden jullie dan anders naar dat filmpje kijken?
anneliesdj schreef:love_shyboy schreef:Nee?
De manier blijft fout.
Dan zou ik nog liever mn paard als grasmaaier gebruiken dan zo te laten beleren...
Lees mijn bericht hierboven
Eva_D schreef:Hoe hij vooral het eerste stukje buiten rijd, is echt niet normaal, hij trapt zowat de sporen in het paard.
Om over de zweep nog niet te beginnen.. Lijkt mij geen goede manier een paard op een rustige manier aan hulpen te laten wennen. Respect voor t paard ! Ik had m op die stenen daar buiten gegooit.
Cassidy schreef:Een vraagje voor iedereen die problemen heeft met wat hij op dat filmpje ziet.
Stel je nu eens voor dat Gert het laatste adres is voor een paard dat anders op de nominatie staat voor de slager, omdat niemand er anders op kan of durft.
Zouden jullie dan anders naar dat filmpje kijken?
Tot hoever mag iemand gaan om het leven van een paard te redden? Of zeggen jullie meteen: de salami in?