Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maren_Prins schreef:hoe ben je het vertrouwen kwijt? Is ze wat schuw? Of kan je haar gewoon poetsen enz? Poetsen werkt kalmerend en is goed waarbij je paard kan ontspannen. Als je verder dan dat bent kun je bijv. je paard laten wennen aan een longeer zweep. Mijn paard weet bevoorbeeld dat het niet eng is als ik de zweep over haar heen gooi en dat ik het op haar leg, maar dat als ik dat wil ze er wel voor weg moet lopen. Gewoon verzicht doen, alles wat braaf is een snoepje geven.
Anda123 schreef:Join up?? Kluisteren?? Een kind van 11 met een pony van 3? Mensen, waar zijn we hier mee bezig??? Dit kan echt niet de bedoeling zijn denk ik.
maXcomX schreef:Anda123 schreef:Join up?? Kluisteren?? Een kind van 11 met een pony van 3? Mensen, waar zijn we hier mee bezig??? Dit kan echt niet de bedoeling zijn denk ik.
Nee dat is het zeker niet. Helaas staat er nooit "Hallo ik ben 11 en heb een paard van 3" oid. En ik ga echt niet alle profielen bekijken om te achterhalen wat iemands leeftijd is.
Je kunt overigens nooit vroeg genoeg beginnen, en een kind van 11 mag van mij gerust weten wat de methodes zijn, die gebruikt worden om paarden in te rijden. Of ze het zelf moeten doen, laat ik dan maar aan de ouders over.
Dan kun je beter niets zeggen..