bij je tinker liggen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoozel_

Re: bij je tinker liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:57

ooooh klimop, zo'n leuke foto!! :D
*jaloers* ;)

ik heb mijn paardje ook nog nooit betrapt op liggen.. ze heeft wel al gerold, als ik op een afstand stond te kijken, maar toen stond ze gewoon recht en kwam ze naar mij toe.
Maar ik heb toch het gedacht dat ze ligt in haar stal snachts, want 1 kant is altijd vuil, tenzij dat ze daar ook rolt en niet rondgeraakt omdat de stal te klein is ofzo?
Ik wil ook zo graag eens bij mijn paardje kruipen als ie ligt! <3
dus ik heb geen tips, jammer genoeg, ja eerst moet je ze betrappen op liggen... (wat bij mij nog niet gebeurd is, zelfs als het pokkewarm is, loopt ze liever achter vogels aan in de wei dan dat ze gaat liggen :P )

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:01

mijn paard ligt ook altijd! in de stal, in de bak overal..
ik kan gewoon rustig naar der toelopen of om der heen lopen, zitten liggen aaien..
ze blijft gewoon door slapen.
alleen als ik op sta, staat ze ook op en loopt achter me aan.. dus dat spreekt wel van goed vertrouwen als ik de berichten hier boven lees :D

als het niet lukt, zoals eerder gezegd rustig opbouwen.

snoozel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:10

laura_power schreef:
mijn paard ligt ook altijd! in de stal, in de bak overal..
ik kan gewoon rustig naar der toelopen of om der heen lopen, zitten liggen aaien..
ze blijft gewoon door slapen.
alleen als ik op sta, staat ze ook op en loopt achter me aan.. dus dat spreekt wel van goed vertrouwen als ik de berichten hier boven lees :D

als het niet lukt, zoals eerder gezegd rustig opbouwen.

maarja het kan pas lukken als je je paard ziet liggen..
je kan niets opbouwen als je paard nooit ligt, of wel?
want dan zou ik dat wel heel graag willen weten :D

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:12

nee daar heb je gelijk in!
camera ophangen? :P :P :P haha

snoozel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:15

haha jaaa!! :D

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:19

Ik kon bij mijn paard er ook altijd naast zitten, heb zelfs foto's dat ik op der lig/zit. Ze bleef altijd liggen en als ik er naast zat deed ze vaak der hoofd op schoot leggen.
Maar zij lag ook echt vaak.

LauMIAUW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:25

We hebben sinds kort een nieuwe pony op stal en eergisteren lag hij op de grond, en kon er gewoon bij gaan zitten.
Terwijl ik hem 3 keer heb geaaid en hem één keer heb vastgehouden en een stukje mee heb gelopen aan het halstertouw.
Het ligt dus volgens mij niet altijd aan het vertrouwen.
Want ik kende hem eigenlijk helemaal niet. :P

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:18

Na het rollen blijft die van mij meestal ook niet liggen hoor, dan wil ze zo snel mogelijk opstaan en zich eens flink uitschudden.
Misschien kun je beter wachten tot hij gaat liggen slapen en het dan eens rustig proberen. Helaas liggen niet alle paarden even vaak, als die van jou gewoon niet zo'n liggerd is dan moet je echt mazzel hebben wil je hem betrappen, besluipen en dan ook nog op de foto krijgen... Succes!

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:37

ik heb hetzelfde probleem :P
Bij mij wil het ook niet lukken, hij is gewoon te nieuwschierig,
dat zei de hoefsmid ook al :')

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:46

Er werd gezegd dat een paard niet blijft liggen omdat hij je niet vertrouwt. Maar als ik met mijn pony heb gewerkt of ik heb hem net gewassen, en ik heb hem aan halster en touw vast en ik geef hem de toestemming om te rollen, dan zal hij dat ook heel zeker doen. Ik geef hem geen bevel om te rollen (kent hij zelfs niet), maar ik zie aan hem dat hij aan rollen denkt, dan kan ik hem toestemming geven of "nee" zeggen. Ook als ik hem hooi ga brengen, rolt hij van zodra het hooi de grond raakt, maakt hem echt niet uit of ik er nog sta.
Volgens mij wil dit toch wel zeggen dat hij mij vertrouwt, niet? Ik kan me niet voorstellen dat een paard voor je neus gaat rollen als hij je niet vertrouwt.. Of vergis ik me hierin? Als hij in de wei ligt te rusten, springt hij ook recht om naar me toe te komen, volgens mij is het niet uit wantrouwen...

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:50

Ik denk er hetzelfde over, het is inderdaad veel te kort door de bocht om te zeggen dat een paard je niet vertrouwt als hij niet blijft liggen, zijn genoeg andere redenen voor (en elk paard is natuurlijk anders) ;)

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:17

De meeste paarden gaan na het rollen gelijk staan.

Bij die van mij hoop ik vaak dat ze nog even blijft liggen. Als dat het geval is, ga ik even bij haar zitten. Maar meestal wil ze dan met rust gelaten worden. Dus ze vertrouwt me wel, maar vindt het meestal niet fijn dat ik aan haar zit te frunniken. Wel altijd bedelen om een snoepje :+ .
Maar 9 van de 10 keer gaat ze dus direct na het rollen weer staan. En volgens mij geldt voor de meeste paarden dat ze meestal niet blijven liggen na het rollen

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:05

Ik denk ook niet dat het een gebrek aan vertrouwen is als hij opstaat na het rollen. Zoals ik al eerder schreef wil hij zich dan gewoon uitschudden.