Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Joline_ schreef:Bedankt, maar hoe zorg ik er dan voor dat mijn paard ook op/in de trailer blijft staan?? Druk geven met
touw werkt niet, want ze gooit d'r hoofd omhoog en trekt mij de trailer uit dan. Toch met bezem erachter?

Naja, ik heb me aangemeld voor de nieuwsbrief en als het goed is krijg ik dan vanzelf

Daarna komt er nog een mailtje met een link en daar staat ie in
Vergeet niet het mailtje waar het e-book in staat op te slaan voor het geval je hem kwijtraakt
Anoniem schreef:Hier ben ik het niet mee eens, mijn paard ging gewoon naar achter zodra het eten op was, toen hij wist dat hij niet meer naar achter kon lopen was hij er ook klaar mee, hij heeft het nog 2 keer geprobeerd ofzo, maar hij loopt verder gewoon met oortjes naar voren de trailer in, niks geen gedoe of getrek.Geen bezem en geen touwen, dat werkt namelijk allemaal op basis van angst..
Ik zou gewoon zorgen dat er lekker hooi in de trailer is, en zelf er rustig bij blijven staan.. Waarschijnlijk schiet ze zo naar achter omdat ze bang is opgesloten te worden. Dus wanneer zij er achter komt dat dat niet het geval is. Zal ze rustig blijven staan.
En ook wanneer zijn naar achter schiet, niet boos worden, niet terug trekken. Nee gewoon naar buiten laten gaan. Even een rondje om de trailer stappen. En weer laden. Goed belonen wanneer ze er op staat. En niet te lang laten staan (al staat ze er maar 30 sec op). Maar wel op jou initiatief er af proberen te laten gaan! En zo de tijd steeds langer maken. Tot ze gewoon 10 min kan blijven(bij wijze van) staan zonder er vanaf te willen. En dan pas verder met oefenen met de stang!
Ik denk namelijk echt dat jou paard bang is opgesloten te worden.

En weet hoe haar karakter in elkaar steeds.

[pien_2010] schreef:Nini er gaan veel wegen naar Rome en eerlijk ik kan mijn paarden heel gemakkelijk in en uitladen. Niets aan de hand, zelfs niet met de jongste die in het begin een beetje lastig was. Wellicht doordat ik erbij blijf wel een tijdje dat dit rust genoeg geeft. Ik bepaal ook als stang achter kont weg is wanneer we terug lopen. De oudste kan ik helemaal alleen laden en lossen. Ik maak hem los. Haal stang weg achter zijn kont. Leg mijn hand op de kont en zeg terug... rustig aan. Voetje voor voetje loopt hij dan terug. De jongste is nog niet bevestigd, dus die doe ik altijd met tweeën laden en lossen en loop ik zelf mee terug en man begeleid met hand op kontje. Geloof je zonder meer maar hier gaat het goed.