Shanna schreef:Zijn verhalen bekent (gelukkig geen eigen ervaringen) van paarden die de neuzen hebben gebogen. Dus het staal naar beneden, IN de voet, dan zijn dus de tenen zo goed als doorgesneden, maar je kan de voet er ook niet uittrekken omdat je nog met de tenen zit..Erg lastig ook voor het verplegend personeel!
Nee, mij niet gezien!
Goed...nog 1 keertje dan....waarom is een schoen met een stalen neus verplicht in loodsen,vrachtterreinen en bouwterreinen?Omdat deze je voet beschermt.Citaat:EN345-1 en EN ISO 20345
Deze normen bepalen de algemene eisen en testmethodes voor veiligheidsschoenen voor beroepsmatig gebruik. Deze schoenen zijn specifiek ontworpen om de drager te beschermen tegel letsels door ongelukken in een welbepaalde industriële omgeving. De schoenen hebben een veiligheidsneus die bescherming biedt tegen schokken op een maximaal energieniveau dat gelijk is aan 200 Joule en tegen verbrijzeling van 15Kn
Bron: http://www.beprotection.be/ndl/freetext ... 1#schoenen
Citaat:•I. Bescherming tegen schokken van 200 joules.Vergelijk dit met een object van 20 kg dat van 1 meter hoogte op uw stalen neusbescherming valt.
•II. Bescherming tegen samendrukkende krachten van 15 kNewton,bijvoorbeeld een heftruck welke een nettogewicht van 1500 kg over uw stalen neusbescherming rijdt.
bron: http://www.wijzenbeek.nl/algemeen/home/ ... p?nav=home
Het 1e paard wat met meer dan 200 joules op mijn voeten stampt moet nog geboren worden
Veiligheidsschoenen met stalen neus zijn dus zeker een must op stal maar je moet wel gecertificeerde schoenen hebben.Ik heb meestal S3 en dit heeft al meerdere malen mijn voeten gered van een breuk.
Geen onzin meer over afgeknelde tenen dus alsjeblieft....deze hardnekkige fabels blijven maar rondcirculeren
Nog een aflevering van Mythbusters voor de liefhebbers...
http://www.freeonlineepisodes.net/mythb ... mputation/
Wat het topic betreft...ik heb al heel wat ondeskundigheid gezien op verschillende stallen...kleine kinderen rennen/spelen in de bak terwijl daat met paarden word gewerkt aan de longe/onder de man.
Gillende en schreeuwende en fietsende kinderen in- en rondom de stallen.Mensen die met veel te kleine kindjes te dicht langs de paarden lopen en zelfs de kinderwagen achter de paarden parkeren.
Rommel op het terrein,rondslingerende schrikdraden in de weides...
Gegil/geschreeuw en rondrennen terwijl iemand onder een paard bezig is...
genoeg drama's gezien.Bij ons op stal zijn er strikte regels...geen gegil,geschreeuw en geren in- of rond de stallen.Geen kinderen of onervaren personen in de buurt van de paarden die beleerd worden.Afspraken maken met elkaar als er dingen moeten gebeuren en ga zo maar door...
Toch ook hier af en toe ongelukken,je werkt met levende dieren tenslotte.
Erg lastig ook voor het verplegend personeel!
Is inderdaad niet het meest nuttige wat veiligheid betreft...hihi en t ziet er wel beter uit in combi met de schoenen
Of ze steken hun zweepje in hun laars, ook zoiets sufs. Je moet maar ergens achter blijven hangen.
Daarom zette die man het op een lopen........
Tja, sorry, was niet zo bedoeld, maar ja die man was ondertussen uit het zicht verdwenen.