femkesanders schreef:Dit is precies wat ik nu doe!
dus ligt het niet aan, ook spelen en lekker poetsen of alleen wat lekkers brengen doe ik ook.
hij wordt 1 soms 2 keer wat aan het werk gezet en dan ongeveer een half uurtje.Shenavallie schreef:Wat hierboven al door velen is gezegd, daar sluit ik me bij aan: eerst dingen uitsluiten, dus na laten kijken. Schakel een chiropractor in!![]()
Daarnaast zou ik willen voorstellen om niet ELKE dag met dit beestje aan de gang te gaan. Op deze jonge leeftijd is 3 tot 4 keer per week meer dan voldoende. Hou het kort, dus hooguit een half uurtje en daarna weer lekker vrij. Wissel je oefeningen ook elke keer af: de ene keer longeren, de andere keer grondwerk, weer een andere keer alleen aan de hand wandelen... Op deze manier hou je het leuk en uitdagend!
Dan heb ik dat verkeerd begrepen uit de inleiding, mijn excuus!
Als het lichamelijk allemaal is uitgesloten, hoewel een chiropractor meer kan voelen (lees: gewrichten i.p.v. alleen de spieren) dan een fysiotherapeut, zou het ook - wat reeds is aangegeven - iets met het zicht kunnen zijn. Maar wat ook niet iedereen weet, is dat een paard iets wat hij links accepteert aan de rechterkant misschien wel heel eng kan vinden. Dat heeft met de hersenen te maken. Het is dan ook heel belangrijk dat je hem aan beide kanten met hetzelfde laat kennismaken en niet de ene dag aan de ene kant en de andere dag aan de andere kant. Althans, in dit geval is het wellicht een optie om daar heel bewust mee bezig te zijn. En wat al gezegd is, kon ik me ook in vinden: je eigen lichaamstaal is heel belangrijk! De meest minuscule verandering nemen ze al waar!

, dat meen je toch niet kijk maar naar de foto, het is echt een lekker ding.
hebben voor 100x iets positief doen maar toch die 1 ene keer dat het mis ging blijft in zijn geheugen gegrift staan.