anais96 schreef:het perfecte paard bestaat niet
echt wel
ik vind het ook belangrijk dat ze naast je blijven en niet tijdens het wandelen voor me uit lopen.
Misschien iets van schriktraining?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:Dit is in mijn ogen het pefecte gemanierde paard:
http://www.youtube.com/watch?v=DAHxbnQp ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=4dVWf-i7qpo
en op de weg er naartoe:
http://www.youtube.com/watch?v=BMoNFEXsSLM
Je zult er alleen een aantal jaren mee bezig zijn om dat zo te krijgen....
)

Succubi schreef:Ik weet niet waarom dit dier nou zo welgemanierd is? Behalve dat hij goed oplet en netjes wijkt voor druk (het is zeker wel mooi om te zien hoor!) maar zie ik niet hoe hij zich gedraagt als je een thermometer in zijn achterste poert, of dat hij zich netjes gedraagt bij de dierenarts of hoefsmid
Cassidy schreef:Succubi schreef:Ik weet niet waarom dit dier nou zo welgemanierd is? Behalve dat hij goed oplet en netjes wijkt voor druk (het is zeker wel mooi om te zien hoor!) maar zie ik niet hoe hij zich gedraagt als je een thermometer in zijn achterste poert, of dat hij zich netjes gedraagt bij de dierenarts of hoefsmid
Deze Quarterhorse (Mindy) is in het eigen paard van de trainer die je ziet, namelijk Clinton Anderson. Hij heeft dit paard van de leeftijd van een half jaar in zijn bezit. Ik ken de trainingsmethodes van CA, en je kunt me geloven dat, wat je daar ziet het resultaat is van jarenlange training en fantastisch samenspel. En je kunt me ook geloven dat gedurende zijn traininge CA bij dingen als hoefsmid, en andere noodzakelijke handelingen, absoluut geen concessies doet. Hij confronteerd zijn paarden met geluiden van kettingzagen (waar voor de veiligheid de ketting uit is gehaald) met bladblazers, wapperende plastic zakjes en allerlei obstakels vanaf de grond en in het zadel.
Dus ja, een goed getraind, welgemanierd paard, dat uit de persoonlijke ruimte blijft, op de kleinste aanwijzingen reageert (op de grond als ook in het zadel)en in gelijke mate gesensibiliseerd en gedesensibiliseerd is, en alle zes kanten opgaat die een paard op kan gaan: naar voren, naar achteren, naar links, naar rechts, naar boven en naar beneden. En die je desnoods zonder vast te zetten met de ground tie ergens kunt parkeren....

). 
) 

Haha, en elke dag wordt ik door minimaal drie lange uithaal-hinniken 
kyraliam schreef:Als ik mijn paard van de trailer wil halen, naak ik haar eerst aan de voorkant los.
Dan doe ik de klep naar beneden, en stag weg.
Dan zet zij een stap opzij zodat ik naast haar kan gaab staan,
en dan lopen we samen naar achteren!
Lijkt niks, maar kijk eens om je heen hoeveel er van een trailer afstormen!
Dan vind ik dit best bijzonder!
. kyraliam schreef:Dat is toch gaaf! Vooral die zware zucht hahahahah, zie ik helemaal voor me!

Al twijfel ik er absoluut niet aan dat dit paard ook heel goed gemanierd zal zijn.... Maar knielen, wijken voor druk zoals in t filmpje enz, vind ik toch echt meer training dan manieren
jottum schreef:Volgens mij is alles al genoemd, maar ik mis iets waar ik mezelf enorm aan erger bij paarden.
Namelijk het schuren van hun hoofd tegen je aan.
Meeste baasjes vinden dat wel grappig, in mijn ogen is het echt not done
Pelryo schreef:jottum schreef:Volgens mij is alles al genoemd, maar ik mis iets waar ik mezelf enorm aan erger bij paarden.
Namelijk het schuren van hun hoofd tegen je aan.
Meeste baasjes vinden dat wel grappig, in mijn ogen is het echt not done
waarom niet? bij mij doen ze het wel en ik vind het idd geen probleem, maar ze blijven respectvol dwz ze duwen mij niet weg en zijn zo te stoppen.

ik ben idd geen paaltje maar vind het niet erg dat ze even tegen mijn aanschuren, heb er nl een met eczeem staan en ik snap best dat die soms wilt kriebelen zonder zijn huid gelijk te beschadigen.