Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Caira schreef:Dan hebben wij hele verschillende manieren van omgaan met paarden. Voor mij is mijn eigen ruimte heilig en ik accepteer ook dat de eigen ruimte van een paard heilig is. Je kunt best even wachten op een uitnodiging voor je een box betreedt. Als jij respect van je paard wilt zul je ook respectvol naar je paard moeten zijn.
BlueStar schreef:Je kan het paard niet vastzetten, blijft hij wel staan als je hem los heb staan? Hangers zijn een ramp en kosten aardig wat touwen, met veel rust en geduld is het ze wel aan te leren, eerst de 2 kettingen aan elkaar hangen (dus een grens) daar jouw touwtje los overheen hangen en het uiteinde onderlangs weer pakken. Je heb op die manier controle en bij echt hangen kan je het loslaten.,
BlueStar schreef:Het poetsen zou je opnieuw kunnen laten wennen, begin eerst met een hele zachte borstel op hals, rug, zijde van het paard. Benen en hoofd in het begin maar even laten tot je de rest goed kan poetsen.
Misschien is je dier gevoelig voor een bepaalde borstel en heeft het ongemak gebracht. Op deze manier kunnen jullie samen weer vertrouwen opbouwen.

BlueStar schreef:Wat doet je paard als je langzaam verder wil poetsen dan de hals?
BlueStar schreef:Je dier aan 1 ring aan de muur zetten is dus geen handige oplossing ze kunnen draaien en bij je komen en je plat duwen. Is er ergens iets te maken dat je het dier aan 2 kanten kan vastzetten? Of aan een kant aan de muur en de andere kant een persoon lief vragen om als paal te spelen.
BlueStar schreef:Ik hoop dat je durft aan te geven in welke omgeving je woont.
Caira schreef:Dan hebben wij hele verschillende manieren van omgaan met paarden. Voor mij is mijn eigen ruimte heilig en ik accepteer ook dat de eigen ruimte van een paard heilig is. Je kunt best even wachten op een uitnodiging voor je een box betreedt. Als jij respect van je paard wilt zul je ook respectvol naar je paard moeten zijn.
unicorn_kiss schreef:Ik denk persoonlijk dat jouw paard je wil aangeven dat ze pijn heeft. Ik denk dat zo'n gedrag niet zomaar voortkomt uit dominantie, zeker niet als alles voorheen 'oke' was. Doet ze dit bij andere personen ook?
M_i_R schreef:Vooral het feit dat het paard de signalen telkens verstrekt geven mij het idee dat ze pijn heeft en dat het niet zozeer een dominantie probleem is. Een paard dat sche*t heeft aan zijn baasje neemt heus niet de moeite om eerst eens met zijn staart te zwiepen en een been op te trekken naar zijn buik, die steekt gewoon over en walst je plat....