Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Chrlooott schreef:Amira_ schreef:Kan je het niet een keer proberen met die slofteugel? Misschien doet ze dan anders? (of doe je dat al en heb ik er overheen gelezen?)
ik heb in 't begin altijd met slof gereden maar rijd zowiezo liever zonder, ze is jong en ben niet iemand die graag hulpteugels gebruiktmet de slof liep ze wel beter maar dit is geen oplossing denk ik
unicorn_kiss schreef:Zijn de tanden nagekeken? (of heb ik daar overheen gelezen?)
Misschien handig om een filmpje te plaatsen
Wanneer precies bokt ze? Is er een aanleiding voor? Of zit er een patroon in? Schrikt ze van iets? Doet ze het ook als je heel goed voorwaarts rijdt? Heeft ze singelnijd? Is ze verder in de omgang braaf of juist dominant? Wat is je reactie op het bokken: Doorheenrijden, streng of juist geduldig en rustig?
ThreeFingers schreef:Heb je wel eens gewoon zo.. op haar gereden? Dus bitloos en zonder zadel?
Zo ja, wat doet ze dan?
zal ook serieus veel zeer doen omdat ze hoge schoft heeft! Chrlooott schreef:Amira_ schreef:Kan je het niet een keer proberen met die slofteugel? Misschien doet ze dan anders? (of doe je dat al en heb ik er overheen gelezen?)
ik heb in 't begin altijd met slof gereden maar rijd zowiezo liever zonder, ze is jong en ben niet iemand die graag hulpteugels gebruiktmet de slof liep ze wel beter maar dit is geen oplossing denk ik
heb trouwens wel het gevoel dat ze al meer ontspannen is, maar ze blijft gewoon moeilijk doen.roosje_86 schreef:Hoi,
Misschien is een dubbelgebroken trens een idee?
Net nadat ik mijn huidige paard gekocht had had ik een soortgelijk probleem, bokken, staken enz zonder dat er verder iets aan de hand was (ook laten nakijken door tandarts, fysio, en dierenarts). Ik heb toen een dubbelgebroken trens geprobeerd en dat ging heel goed. Het schijnt zo te zijn dat een enkelgebroken trens kan gaan knijpen in de mond zodra je je teugels op maat en in aanleuning neemt, de trens kan dan ook in het gehemelte prikken. Dat laatste was bij mijn paard het probleem.
Groetjes,
Roos
Shenavallie schreef:Een chiropractor kan heel veel voelen en "rechtzetten" tijdens een behandeling. Mijn pony is nu tweemaal door Karianne van Ruth (http://www.lodash.nl) geholpen met een super resultaat! Het uiteinde van het heiligbeen bleek bijvoorbeeld gekanteld en één van de nekbotjes zat ietwat scheef (als ik het allemaal goed verwoord hoor, want ik ben geen kenner). Deze heeft zij behandeld, alsmede vaste spieren losgemaakt en mijn pony loopt weer als een zonnetje!Hopelijk kan zo iemand ook iets voor jouw paardje betekenen!
Daarnaast kan het gedrag van jouw paardje - als alle lichamelijk zaken zijn uitgesloten - ook een teken van onbegrip of angst zijn. Het lijkt ergens voor te willen vluchten. Er bestaan een hoop boeken over paardengedrag en -lichaamstaal, waar hopelijk voor jou een aantal dingen in worden beschreven waar je zo 1,2,3 niet aan gedacht had of je niet van bewust bent. Een voorbeeld is Natural Horsemanship, maar er zijn natuurlijk een hoop andere vormen.
aerdenhout1 schreef:Tja...nu zal ik wel veel commentaar gaan krijgen, maar ik zou toch even terug pakken naar de slof. Waarschijnlijk gaat ze bokken omdat ze haar rug op de momenten dat ze sterren kijkt niet goed gebruikt en dat dus "pijn" doet.
Bouw je slof teugel langzaam af. Nu heb je hem er in een keer afgegooid, terwijl het toch een soort van veiligheid was voor het paard. Je moet niet vergeten dat ze waarschijnlijk al een hele tijd zo is gereden. Dat is niet goed te praten, maar daar heb jij nu niet veel aan.
Dus slof eraan, los werken, dan de slof steeds vaker los gooien zeg maar.
Eventueel de slof tijdens het rijden af doen als je denkt dat het gaat.