paard 5 weken bezig houden in haar box

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: paard 5 weken bezig houden in haar box

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:26

Zo'n speel bal zijn die ook geschikt voor stallen met stro bodem? Helaas moet de mijne nu 3 weken op box rust. En mag absoluut niet veel bewegen. Maar hij is wel gewend 5 uur perdag minstens buiten te staan. Dus ik ben erg bang voor verveling. Helaas is een hooi zak geen optie, aangezien ze hier op stal voeren. En ze waarschijnlijk het hooi in in zo'n zak willen doen..

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:32

rissa schreef:
Toen mijn paardje op rust moest had ze inderdaad ook een slowfeeder en een voerbal. Ondanks dat ze hier een tijdje mee bezig was, ging ze zich toch vervelen en druk maken op stal. Dit was duidelijk niet erg goed voor het herstel en besloot ik om haar op een klein stukje paddock te zetten bij de andere paarden. Ze stond alleen, maar wel naast de andere paarden op een stuk van 5x5. Dit heeft goed gewerkt om haar wat rustiger te krijgen.
Misschien is dit ook wat voor jouw paardje. Succes.

Hier ben ik het helemaal mee eens, mijn paard werd knotsgek en ik heb hem buiten gezet op een klein stukje land waar de anderen ook staan. Zijn beste maatje heb ik gedurende die periode bij hem gezet en alles is goed verlopen, geen gekke dingen.
Als je regelmatig hooi geeft is voldoende volgens mij...veel succes ;)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 12:46

Anoniem schreef:
Zo'n speel bal zijn die ook geschikt voor stallen met stro bodem? Helaas moet de mijne nu 3 weken op box rust. En mag absoluut niet veel bewegen. Maar hij is wel gewend 5 uur perdag minstens buiten te staan. Dus ik ben erg bang voor verveling. Helaas is een hooi zak geen optie, aangezien ze hier op stal voeren. En ze waarschijnlijk het hooi in in zo'n zak willen doen..

Ik gebruik hem gewoon in een box met stro ja.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:36

Wanneer je je haf zich constant drukt maakt op stal is dat ook niet goed voor de blessure. Dan is een kleine paddock mogelijk wel beter als ze daar wel rustig blijft.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:13

Als je mag stappen, zou ik dat zo vaak mogelijk doen.
Mijn paardje heeft ook een peesblessure in het onderste deel van haar knie en ze moet dagelijks toch 20 min stappen.
En ze is ook nogal druk, maar om haar toch te kunnen houden doe ik het halstertouw rond haar neus en dan door het ringetje.

Wat ik ook nu ga proberen, is haar overdag toch buitenzetten, maar dan wel op een klein stukje (ong. 15 m²) bestaande uit klinkers en een klein strookje gras. Zo kan ze toch buitenstaan en in de buurt zijn van de andere paarden.

Veel beterschap.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:43

Ankie2011 schreef:
Wanneer je je haf zich constant drukt maakt op stal is dat ook niet goed voor de blessure. Dan is een kleine paddock mogelijk wel beter als ze daar wel rustig blijft.

mee eens , ik doe zowiezo niet aan boxrust voor mijn pony's , ze blijven gewoon op de wei ,of paddock dan duurt de blessure maar wat langer , hoewel ik dat ook betwijfel .
Sterkte met je pony

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 23:39

ik heb vanmorgen contact met de DA gehad omdat het echt niet langer ging.
Besloten om haar los te zetten, ze is helemaal uit haar dak gegaan maar we zagen dit nog als enige uitweg.
Vanaf vandaag mag ze lekker los lopen.
Gister was ze staatsgevaarlijk geworden

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:52

Gelukkig , dat is het beste , stalrust werkt averechts bij jou pony en volgens mij bij elk paard .
Heel veel beterschap gewenst