Cassidy schreef:Bespaar je de kosten van een medisch onderzoek. Is in dit geval toch echt niet nodig.
Ik vraag me alleen nog even af hoe jij dit weet? al een keertje bij het paard geweest of kan jij via de computer dit paard zien?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jenni_boy schreef:Cassidy schreef:Bespaar je de kosten van een medisch onderzoek. Is in dit geval toch echt niet nodig.
Ik vraag me alleen nog even af hoe jij dit weet? al een keertje bij het paard geweest of kan jij via de computer dit paard zien?
Jenni_boy schreef:Zorg dat er iemand bij is met veel ervaring die je kan helpen met dat je paard in "jouw ruimte" komt.
Dit is dus een heel irritant iets van een paard en komt vaker voor dan je zelf doorhebt.

dianaw33 schreef:Tja Cassidy, een beetje dubbel he: je gelooft er niet in maar toch laat je je paard controleren...
Gedrag kun je niet via een forumtekst analyseren. Wat een eigenaar ziet en beschrijft kan wel iets heel anders zijn dan dat er werkelijk aan de hand is, de eigenaar beschrijft namelijk zijn eigen probleem met het paard, niet het probleem wat het paard met zijn eigenaar heeft. Het probleem van het paard achterhalen, dat kun je alleen door je eigen objectieve waarneming van het gedrag en de omstandigheden, en door feiten op een rijtje te zetten. Dat kunnen veel ervaren paardenmensen inderdaad zelf, maar soms heb je iemand nodig die met wat meer afstand alles objectiever dan jij kan bekijken.

Jenni_boy schreef:ik denk dat parelliend nederland er soms ook naast kan zitten ondanks dat er een stelletje sufferds er achteraan lopen

Cassidy schreef:Jenni_boy schreef:ik denk dat parelliend nederland er soms ook naast kan zitten ondanks dat er een stelletje sufferds er achteraan lopen
Ondanks of omdat?
Fouten maken is menselijk, verkeerde interpretatie ook. Van een eigenaar, dierenarts, Parellier of een gedragstherapeut.
En ik ga nu lekker naar stal...mijn paardje trakteren op carrot stick en leadrope
Volgens de methode Clinton Anderson, en NIET Parelli
Cassidy schreef:En in mijn ogen wordt er bij omgangsproblemen maar al te vaak meteen gewezen naar een medische oorzaak, terwijl paardlief zijn grenzen aan het verkennen en het verleggen is, en hoegenaamd terug niet op zijn plek wordt gezet.
Bespaar je de kosten van een medisch onderzoek. Is in dit geval toch echt niet nodig.

Jenni_boy schreef:nee ondanks hihi:P
ik vind het altijd zo stom dat iemand persé een vorm van training wil doordrammen terwijl het misschien niet eens werkt voor dat paard
Jenni_boy schreef:Hoe kan jij nou bepalen of dit onnodig is?
Zo ie zo is het nooit verkeerd om af en toe je paard te laten nakijken, als je dit geld er niet voor over hebt vind ik dat een beetje raar, ik zou het namelijk wel fijn vinden om zeker te weten dat me paard goed is
Vooral als me paard zo omslaat zoals ze dat schrijft

Cassidy schreef:Hier is Cassidy.
Gezien de vorderingen die je met grondwerk hebt en het respect dat je nu van je paard krijgt, denk ik dat er verschillende verder stappen ondernomen zouden kunnen worden.
Maar voor die tijd nog een aantal vragen:
Heb jij voordat jij, of de andere persoon, of je zus op je paard zijn gestapt, hem met zadel en al laten bewegen? Sommige paarden hebben een bok/steigerreactie geprogrammeerd zo gauw ze het zadel of gewicht in het zadel voelen. Dus laat het paard wennen aan zadel/singel voordat je opstapt, longeer hem met zadel, ga ook met zadel op grondwerkoefeningen meenemen. zonder iemand er op loopt ze juist ontzettend baaf en veel voorzichtiger als het zadel er op ligt!
Hoe reageert het paard als je zonder zadel erop wilt rijden? Dat al geprobeerd? nee nog niet,
maar ik weet ook niet of dit slim is aangezien ze ze hoog steigert als ze kan.
Je zegt dat het zadel goed ligt. Door wie heb je dat laten controleren. staleigenaar en DA.
Gewoon goed bewegen met loswerken (zonder zadel) is geen garantie dat er niet toch iets met de rug is.
Een DA ziet niet zoveel als een Osteopaat. Ik vind het daarom goed dat je nu de rug laat controleren. Had je eerder kunnen laten doen btw.Ga ik ook zeker doen, ik zou verschikkelijk vinden als ze pijn had en daarom op haar donder zou krijgen.
En neem bovenstaande stappen eens door?

Cassidy schreef:Om het zadel te laten controleren zou ik een goede zadelpasser laten komen, die heeft ervoor geleerd, kan me zomaar voorstellen dat de staleigenaar en de DA daar geen expert in zijn.
Veel voorzichtiger lopen met zadel kan al een teken zijn dat er iets niet goed zit of knelt.
Mocht je adressen willen hebben, kijk even op http://www.icreo.com staat een lijst met behandelaars, per provincie.