Paarden echt bang voor biggen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 01:10

Een wild zwijn is één van de gevaarlijkste wilde beesten die een paard kan tegenkomen, maar ik heb net een topic gezien met paarden en varkens op één wei. Probleemloos!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=65931095#p65931095

Er zijn ook zat paarden bang voor de geur van herten en koeien. Mss gewoon iets onbekends en het blijven vluchtdieren hè?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:44

Ik heb duidelijk meegemaakt dat paarden wel bang kunnen zijn van biggen .
Ok niet echt een big maar een hangbuikzwijn .
de eigenaar weigerde zijn hangbuikzwijn te vangen en kwam elke dag bij ons de wei in .
De paarden hebben echt letterlijk alles afgebroken zichzelf verwond etc etc .

2 van de 6 gaven er niks om maar d eandere 4 drama was het , alleen vraag me niet waarom . :Y)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:29

ik heb 2 paarden gehad die als de dood voor varkens waren.
die zetten het gewoon op een lopen.

wendyenbram

Re: Paarden echt bang voor biggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:51

Mijn vorige haf stond samen met 3 biggen onder 1 dak neus aan neus.
nooit angst gemerkt.
mijn huidige haf staat naast een koeienwei waar ze staat e knuffelen met sommige koeien.
Maar gaan we de hei op waar ook een kudde koeien staat, dan is ze zo gespannen dat het echt niet lekker zit op haar rug. is ze de kudde ver voorbij ontspant ze pas.
Om eenmaal thuisgekomen weer gelijk haar koeienvriendinnetjes op te zoeken.

Rennie89

Re: Paarden echt bang voor biggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:54

Ik weet nog met een shoot dat we langs een weide liepen met een hengst. wij hadden zelf een merrie bij ons. Opeens begon de merrie enorm hysterisch en angstig te doen, kwam er een joekel van een hangbuikzwijn uit de weide van die hengst vandaan :oo die hengst vond hem dus niet eng maar die was er mee opgegroeid schijnbaar. de merrie vond het doodeng, begrijpelijk want die varken kon dus ONDER de hekken door en stond opeens op het fietspad :+ vond het ook creepy :')