Caira schreef:Mijn god, dat moet toch voldoende zijn om elk paard kwaad en chagerijnig te krijgen? Het is niet zo dat je paard asociaal is, jij houdt hem asociaal. Moet je eens voorstellen dat je zelf 1,5 uur per dag mag bewegen en voor de rest in een klein hokje moet gaan staan. Wedden dat jij dan ook asociaal wordt.
Ik word altijd zo verdrietig dat mensen problemen met hun paard aankaarten maar niet door hebben dat ze die problemen zelf veroorzaken. Verdiep je AUB in het wezen paard en beloon hem met een normaal leven, net zoals hij hard werkt om jou te plezieren.
Dit hoeft niet waar te zijn. Ik heb zo'n 10 jaar geleden ook op een pensionstalling gestaan waar de paarden nooit naar buiten kwamen.
Toch stonden de paarden gewoon aangebonden bij het poetsen en waren niet chagrijnig, ook niet naar elkaar.
Nu heb ik een ander paard, ondertussen ook andere pensionstalling.
Hier komen alle paarden elke dag buiten, zomer en winter. Met weidegang.
Maar toch hebben we hier wel 2 paarden die achter draadjes staan omdat ze de andere paarden verr#t trappen.
Niet dat ik er voor ben dat paarden altijd binnen staan.
Maar het is nogal makkelijk om meteen, zonder verder iets te weten, de oorzaak daar te zoeken.

Succes!
;