Belonen van 'vanzelfsprekende dingen'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:42

tijdens longeren klets ik veel tegen hem en met rijden ook, het gaat eigenlijk heel vaak eh eh of nee en dan weer braaf! goed zo!
Wel leg ik de nadruk op de commando's met longeren en is het voor de rest meer monotoon zeg maar, om zo toch verschil aan te brengen.

Nell_

Re: Belonen van 'vanzelfsprekende dingen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:36

Ik beloon tijdens longeren heel veel. Bij iedere goede overgang zeg ik wel 'goed zo!'. Bij rijden beloon ik minder eigenlijk. Alsze het netjes doet af en toe een aaitje, en aan het einde een klopje.
Al ben ik ook in de omgang wel erg van belonen met mijn stem :j
Snoepjes krijgt ze eigenlijk zelden.

shirleyp
Blogger

Re: Belonen van 'vanzelfsprekende dingen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:42

Ik beloon ook verbaal tijdens het longeren (zelfs tijdens het rijden). Ik praat zowiezo te veel tegen mijn paard eigenlijk, haha! Heb alleen gemerkt dat het woordje 'braaaaf' niet zo goed werkt, lijkt te veel op 'draaaaf' denk ik. Althans, mijn paard ging altijd terug in draf als ik braaf zei :D Gewoon oefenen en dan merk je vanzelf dat het een positief effect heeft. Je paard moet ook weten hoe hij het goed doet, aan de longeerlijn kun je dat alleen doen door iets te zeggen. En als je er dan nog moeite mee houdt, moet je PABO gaan doen, daar wordt een goede verhouding tussen positief en negatief er wel in geslagen :D