Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

AniqueN schreef:cassidy, wat een interessant verhaal heb jij, kan ik daar ergens meer over lezen? Over die trainingmethode?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, als ik het zo zie, eigenlijk ook te veel gedrag van mijn paard accepteer en er van uit ben gegaan dat dat gedrag "bij haar hoort". maar zoals jij het zegt is dat eigenlijk helemaal niet acceptabel. En inderdaad waarschijnlijk een teken van dominantie.
Op zich is mijn paard echt heel braaf en goed opgevoed, maar met (op een bepaalde manier) poetsen/deken op leggen krijg ik dus wel een hele boze blik. Gek dat ik dat normaal ben gaan vinden en mijn eigen gedrag zo heb aangepast.
Nouja, ik ben in ieder geval benieuwd of je wat meer info voor mij hebt!
Cassidy schreef:Mijn ervaring is idd ook dat paarden die teveel en verkeerd contact hebben gehad met de mens, de neiging hebben om idd de mens omver te lopen en niet alleen geen respect hebben voor de mens, maar ook niet voor de zweep.
Alleen is dat niet wat je wilt, dus moet je wat sterker ingrijpen. Niets mis mee. Maar daar gaat het niet over.
Het gaat over het andere alternatief: paarden, tot hun derde op het land gegooid, met minimaal contact met mensen, nog geen smid gezien. Gaan bij wijze van spreken op hun rug liggen als je al met een halster aankomt.
De vraag is: hoeveel paarden, kersvers uit de opfok, zonder al te veel contact met mensen, heb jij in handen gehad?
Hoeveel paarden heb jij in handen gehad die gecorrigeerd moesten worden omdat er in het verleden verkeerd mee is omgegaan? Een? Drie? Honderd? Tweehonderd?

. Ervaringen met zoete paarden die vanaf dag 1 in handen zijn geweest en correct in handen zijn geweest zijn leuk. Informatie uit boekjes, grenzen die jij in je hoofd hebt omdat je niet buiten je boekje durft te denken, zijn een beperking. 
nickyf schreef:mijn pony vindt het ook niet fijn als ik met de roskam op haar buik borstel maar als ik dan op haar billen met de roskam borstel vind ze het wel goed ik doe gewoon alleen op haar billen en niet op de buik

mang schreef:@cassidy, onderstaande vind ik jou manier inderdaad van toepassing. bij de TS echter niet.nickyf schreef:mijn pony vindt het ook niet fijn als ik met de roskam op haar buik borstel maar als ik dan op haar billen met de roskam borstel vind ze het wel goed ik doe gewoon alleen op haar billen en niet op de buik