Levenslessen van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:06

Altijd in jezelf geloven.. wat de rest ook zegt.
Wat jij gelooft is waar.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:05

Alles heb ik van mijn lieve Bailey geleerd (l) En zij heeft, toch stiekem :p, ook wel wat van mij geleerd...

Ik was het vertrouwen in paarden kwijt door nare gebeurtenissen. Zij het vertrouwen in mensen door nare gebeurtenissen. We hebben elkaar weer het vertrouwen gegeven, we zijn als gelijken één soort geworden en niet een mens en een paard.

Ze heeft me bij ieder klein dingetje dat fout ging geleerd hoe het wel moet. Iets fout doen- een paar passen achteruit en opnieuw proberen. Ze heeft me met zachte hand bijgeleerd hoe gevoelig ze is- maar nooit heeft ze me eraf gebokt als ik een fout maakte.

Ze heeft me geleerd weer van rijden te genieten.

Ze heeft me geleerd dat ze nooit te ver zal gaan.

Ze heeft me geleerd dat er bij haar vooral geduld nodig is.

Ze heeft me geleerd van haar te houden :(:)

Iedere seconde met haar is een levensles opzich..!

doei

Re: Levenslessen van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:12

Rustig uitleggen wat je bedoeld, consequent en hetzelfde in gedrag en hulpen blijven, duidelijkheid en veel geduld. En vooral luisteren naar je paard.

Bij de paarden helpt dit echt goed! Ik pas het sinds kort ook toe op mensen... hahaha

Blaadjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:15

Ik heb vooral geleerd om rust te houden. Ik stelde altijd een doel vast per dag en soms wilde ik dan rijden terwijl het weer niet mee zat, of het paard was nerveus. Heb mijzelf toen een stop moeten geven en ben naar de bui van mijn paard gaan kijken. Inmiddels rijden we bitloos zonder zadeltje over de dijken hier, zonder enige problemen. Ik wilde gewoon zelf zó graag, omdat ik het zo leuk vond, maar vergat dat mijn paard ook wel eens geen zin had. Ben er hierdoor ook achter gekomen dat ik heel leuk met mijn paard kan picknicken, inmiddels doen we dit haast elke dag. Heel fijn.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:16

Rustig blijven, rustig blijven, rustig blijven (en geduld natuurlijk ja)
Als 't nie gé, dan doen we maar wat anders vandaag
Aanpakken, niet zeuren en geen flauwekul tolereren

liessxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:48

verantwoordelijk heids gevoel, en respect tegenover elkaar...geduld niet te snel boos worden

Margy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:52

Als ik iets van mijn (verzorg)paard geleerd heb, dan is kritisch naar (en in) mezelf kijken. Ik had vroeger de slechte gewoonte van me altijd anders te gedragen als ik me eigelijk voelde, omdat mensen dat verwachtten. Gelukkig zien paarden hier zo doorheen. Duizend keer heb ik zitten vloeken te paard, ik ben toch rustig en kalm! Niet dus, tot ik dit in durfde zien en echt kalmeerde.
En heel goed leren observeren en reageren. Twee seconden geen aandacht tijdens longeren, hup paard staat op haar achterbenen voor mij! Nu begrijp ik elke beweging van haar en mezelf en kan ik haar bijna op gedachten sturen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:30

Geduld, doorzettingsvermogen, het overwinnen van angsten, in jezelf blijven geloven en vooral dat er geen beter maatje is dan een paard <3

emmy_ramzay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:22

mijn paard heeft me veel geleerd.

als jij je afweert op mij, doe lekker wat je niet later kan maar dan krijg je ook geen liefde van mij.
als jij met me samen werkt, doe ik met je mee en krijg je veel liefde.

in het begin was er geen land te bezeilen met mijn paard, echt niet. nu kan ik alleen met haar naar de bossen en boomstammen springen maar misschien nog veel belangrijker, als ze in de wei ligt kan ik zo lekker tegen haar aan kruipen en liggen we uren in de zon te slapen.

jaag het geluk niet achterna maar besef dat je het al hebt.