bokkend en weggaloperen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:42

Chaos schreef:
Whaha, Elin.

Nouja. Okee. Dus als een jonge pony lol maakt moet je hem vooral zijn gang laten gaan?
Ik had het over een jonge pony namelijk.

Mijn huidige pony is 3 en net zadelmak, als hij bokt krijgt hij een lel, hij heeft niet te bokken.

Het gaat misschien bij Jou 3 jarige om lol maken , maar denk niet dat dit bij TS haar pony het geval is.
Omdat ie eerst wel braaf liep zou er dus gewoon wat mis kunnen zijn met tuig en/of ruiter

Vind het zowieso niet echt normaal dat jij een 3 jarige net zadelmak een lel geeft als ie gaat bokken.
Weet niet hoevaak je hem rijd? Vooral omdat ie net zadelmak is? Voor de pony al direct leuk hoor ... dat rijden... uhu :Y)

jamiroquai

Re: bokkend en weggaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:54

Off- topic : Elin, met je onderschrift sla je de spijker op zijn kop!

Elin_

Re: bokkend en weggaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:55

Hahaha bedankt :') meestal ben ik de gene met de andere mening namelijk :=
En sommige kunnen daar moeilijk tegen :=

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:06

Elin_ schreef:
Chaos schreef:
Whaha, Elin.

Nouja. Okee. Dus als een jonge pony lol maakt moet je hem vooral zijn gang laten gaan?
Ik had het over een jonge pony namelijk.

Mijn huidige pony is 3 en net zadelmak, als hij bokt krijgt hij een lel, hij heeft niet te bokken.

Het gaat misschien bij Jou 3 jarige om lol maken , maar denk niet dat dit bij TS haar pony het geval is.
Omdat ie eerst wel braaf liep zou er dus gewoon wat mis kunnen zijn met tuig en/of ruiter

Vind het zowieso niet echt normaal dat jij een 3 jarige net zadelmak een lel geeft als ie gaat bokken.Weet niet hoevaak je hem rijd? Vooral omdat ie net zadelmak is? Voor de pony al direct leuk hoor ... dat rijden... uhu :Y)

dus jij vind dat een paard lekker mag bokken? Nou, bij mijn paard is het: geef 'm 1 vinger en hij neemt je hele hand. Heb 'm gewoon een tik gegeven toen ie bokte, anders blijft ie het doen. Ja, hij is jong, so what? Jong geleerd oud gedaan, als ik 'm nu leer dat bokken niet mag, lijkt mij dat een stuk veiliger

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 22:42

Dilan1993 schreef:
dus jij vind dat een paard lekker mag bokken? Nou, bij mijn paard is het: geef 'm 1 vinger en hij neemt je hele hand. Heb 'm gewoon een tik gegeven toen ie bokte, anders blijft ie het doen. Ja, hij is jong, so what? Jong geleerd oud gedaan, als ik 'm nu leer dat bokken niet mag, lijkt mij dat een stuk veiliger

Er wordt nergens gezegd dat Elin haar paard zomaar laat bokken. Heb ik de mijne ook niet laten doen toen ze jong was. Wij geven ons net ingereden paard alleen geel lel met de zweep als hij bokt, maar negeren het en rijden goed voorwaarts.

Ik heb in het begin op aanraden van mijn toenmalige instructrice ook een tik gegeven als ze bokte, dat werd dus de hele tijd bok, tik, bok, tik. Mijn nieuwe instructrice heeft toen het advies gegeven het uit te zitten en daarna goed voorwaarts te rijden. Het probleem was snel over en mijn paard bokt nooit meer ;)