Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kyno schreef:Wat mij vooral opvalt in je OP is dat er zo snel na het verliezen van haar maatje, een ander paard bij is gezet. Hier gaat bij mij een lichtje branden omdat ik laatst een hele documentaire zag over rouw bij dieren. Bepaalde dieren (waaronder paarden) schijnen wel degelijk te rouwen om het verlies van hun vriendjes. Uit het onderzoek bleek ook dat het 9 van de 10 keer dan ook niet wil om in de rouwperiode van het dier er een nieuwe soortgenoot bij te zetten.
Was een erg interessante documentaire. Eens kijken of ik het onderzoek ergens terug kan vinden.
Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat dit in deze situatie ook het geval is, maar het zou een reden kúnnen zijn. Dan ligt het niet zozeer aan de ruin, maar aan het feit dat de merrie het verlies van haar maatje nog niet goed heeft kunnen verwerken omdat de ruin haar zo snel na het verlies is 'opgedrongen'.
, of te sterk/drammerig, of drachtig, of veeeel te oud (20+) en zien er dan ook oud uit....of net verkocht of veel te duur (voor recreatie gaan we geen € 4000 voor een paard neerleggen en ook geen € 3.000 voor een paard van bijna 20 jaar oud, alleen omdat het een raspaard is), dus....
Ben zelf op zoek naar een Paintmerrie. Is ook nog niet zo eenvoudig. Maare kijk je ook wel over de grens?? Gezien dat je in Limburg woont en Nordrhein Westfalen daar om de hoek is. Wie weet vind je wel wat je zoekt net over de grens.
. En dat terwijl ze normaal gesproken niet weet hoe vlug ze zich uit de voeten moet maken als Wim in haar buurt komt.
.