Pony kreupel van graven in de stal...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Re: Pony kreupel van graven in de stal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:09

Heeft je pony een dichte of open stal? Mijn merrie (5jr) schraapte op de vorige stal ook dr ijzers van dr hoeven af, ik heb haar toen verhuisd naar een stal waar ze tralies tussen de boxen hebben, zodat ze de andere paarden kan zien en kan snuffelen op de momenten dat ze op stal staat. Sinds dien heeft ze niet meer geschraapt.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 12:37

Princesj schreef:
Heeft je pony een dichte of open stal? Mijn merrie (5jr) schraapte op de vorige stal ook dr ijzers van dr hoeven af, ik heb haar toen verhuisd naar een stal waar ze tralies tussen de boxen hebben, zodat ze de andere paarden kan zien en kan snuffelen op de momenten dat ze op stal staat. Sinds dien heeft ze niet meer geschraapt.

Een open stal, kan haar buurman zien en heeft een luik voor en achter. Dus ze kan ook naar buiten kijken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:05

Ik las dat je pony ook ondeugden gaat vertonen als er te weinig gras op het land staat? Wellicht een idee om her en der plukjes hooi neer te leggen, zodat ze toch in beweging blijft tijdens het "grazen"! ;)

midgie

Re: Pony kreupel van graven in de stal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:36

Komt ze er zo ie zo wel uit overdag, want zo,n jong dier heel de dag op stal is niks,
Een hooinet goed af vullen, met kleine maas en grove hooi,m zijn ze we even zoet mee,

Las in je andere topic dat het moeilijk is naar buiten te laten, maar wees vindingrijk, als het noig 4 mnd vriest en het dier kan dan niet naar buiten dan word ze echt gek, zet ze samen met je fries in een paddock, er bestaat heel grof zand dat vriest niet vast , gebruik zout om de bovenlaag wat te ontdooien, een paard is niet gek, breekt echt niet zomaar zijn benen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 16:27

midgie schreef:
Komt ze er zo ie zo wel uit overdag, want zo,n jong dier heel de dag op stal is niks,
Een hooinet goed af vullen, met kleine maas en grove hooi,m zijn ze we even zoet mee,

Las in je andere topic dat het moeilijk is naar buiten te laten, maar wees vindingrijk, als het noig 4 mnd vriest en het dier kan dan niet naar buiten dan word ze echt gek, zet ze samen met je fries in een paddock, er bestaat heel grof zand dat vriest niet vast , gebruik zout om de bovenlaag wat te ontdooien, een paard is niet gek, breekt echt niet zomaar zijn benen.

Ze komt wel buiten overdag, een aantal uren. En ze heeft nu de ruimte achter de stallen ook tot haar beschikking, de staldeur staat open. Dus ze heeft meer ruimte om te bewegen, als ze niet op het landje achter het huis staat.

Zo'n fijnmazig hooinet heb ik besteld.

Zand in de paddock is geen optie, daar heb ik tapijtsnippers in liggen.
Samen in de paddock gaat niet, daar is de ruimte te klein voor. De Fries gaat dan op haar jagen.

Maar ik ga het eerst zo proberen. Staldeur open en meer ruimte. Komend weekend wordt de omheining van de paddock zo gemaakt, dat ze daar ook in kan komen. Dan heeft ze bijna 150 m2 ruimte om te bewegen.