Uitbreken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:50

ja dat versta ik, simpel is het allemaal niet, een fjord achter draad houden

Silence

Re: Uitbreken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 22:50

Silence heeft het ook een tijdje gehad toen ik hem net had.
Maar bij hem is het overgegaan, maar die heeft geen Fjorden mentaliteit :P Dus ik ben benieuwd.

poeliwoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:47

Als er stroom op het draad staat.. en je pony een deken draagt, gewoon 1x je deken goed nat maken, en laat hem maar ontsnappen.. dat doet hij daarna als het goed is nooit meer.. Het is echt niet leuk om aan te zien, hij krijgt een giga schok, maar ik heb meerdere van dit soort uitbrekers gehad.. en dit is echt de enige manier om het ECHT af te leren..

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 07:42

Hier loopt ook een ware Houdini rond, onze mini appaloosa , Maaike , ze ruikt het gewoon als de stroom ergens lekt of eraf is.
Uit eindelijk dachten wij slim te zijn en schapengaas rond haar weitje te zetten.
Met grote verbijstering heb ik haar daar in zien gaan hangen ( ze trapte het eerst gedeeltelijk naar beneden ), en ze rolde zich er zo overheen, 4 dikke korte pootjes vlogen door de lucht en hoppa ze lag aan de andere kant.
Nu op de gehele weides een extra lage stroomdraad erbij getrokken , ( de andere mini's blijven gewoon achter de draden ) , en snachts haal ik ze nu op de paddock om haar nachtelijke uitstapjes te vermijden.
Het is iets minder geworden, maar ze heeft af en toe weer een uitbreek dag.
Bij Maaike is altijd het gras bij de buren groener .......

Succes met je uitbreker .
GR M
Ik volg dit topic ook om te kijken of er ook tips voor mij bij zitten .

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:17

marjolein08 schreef:
Hier loopt ook een ware Houdini rond, onze mini appaloosa , Maaike , ze ruikt het gewoon als de stroom ergens lekt of eraf is.
Uit eindelijk dachten wij slim te zijn en schapengaas rond haar weitje te zetten.
Met grote verbijstering heb ik haar daar in zien gaan hangen ( ze trapte het eerst gedeeltelijk naar beneden ), en ze rolde zich er zo overheen, 4 dikke korte pootjes vlogen door de lucht en hoppa ze lag aan de andere kant.
.

haha, dit zou ik geschreven kunnen hebben over onze shet! wij hebben inderdaad een antenne op haar hoofd gemaakt met een ijzerdraad, gewoon aan het halster en dan een klein beetje ombuigen naar voren, zodra ze dan voor de draad staan en met hun hoofd erdoorheen willen krijgen ze stroom via het draadje.. hij heeft het nu al even niet meer gedaan.. (*klopt af*)

Laatst stond de buurvrouw ineens voor de deur.. "Die twee pony's zijn toch van jullie?"... Jahoor, stonden 2 van onze (D)pony's langs de weg op hun gemak te grazen! haha, was een grappig gezicht.. (stond toen toevallig één dag geen stroom op de buitenbak) Ze zijn zo heerlijk slim af en toe.

Siers83

Re: Uitbreken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:45

Ik lees hier ook ff mee, heb zon hafje. Heb dr gister bij de shet gevonden. De draden waren allemaal nog heel, dus moet ze erover gegaan zijn. Dus over 3 draden. Ik ben de wanhoop dichtbij omdat ik langs een 80 km weg sta waar erg hard word gereden. Gisteren stonden dus 2 weidenmaatjes op die weg, waren dus ook uitgebroken. Je houd je hart vast als je zon telefoontje krijgt smorgens vroeg. Gelukkig stond die van mij dus op een afgesloten landje, maar ja ze zou zomaar meekunnen met de rest. Ik kan ook niet zomaar alles gaan veranderen, zoek dus ook een goede oplossing. Dat met die alufolie kan ik ook wel eens proberen, misschien helpt t wel. Weet namelijk niet precies hoe ze t doet, niemand heeft t gezien.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:30

Ik heb nu iets verzonnen waarvan ik hoop dat t helpt. Ik heb een stuk stroomdraad om haar halster gewikkeld en het uiteinde hangt eronder los. Ik hoop dus dat als ze nu de draad raakt dat ze een schok krijgt en het zo afleert. Ik vond mezelf wel ff slim vandaag :)*

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:45

Over het algemeen staat er dan niet genoeg stroom op de draad. Als hij steeds uit breekt, zullen er ook wel wat knoopjes en breekjes in het lint zitten, wat ook niet bevordelijk is voor de stroomtoevoer.
Ik zou wel blij zijn dat de draad/het int niet zo sterk is en dat het breekt, maar zou me el ongerust maken voor het geval hij zich in de draad draait met z'n been ofzo.