'Bang' om te wandelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

Re: 'Bang' om te wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 19:48

Hij doet het vooral als ik hem zeg dat hij geen gras mag eten, maar ook wel vaker uit het niets. Dat is heel verschillend.
Ik heb gisteren geprobeerd hem achter mij te laten lopen (in het weiland) wel met een halstertouw, maar hij reageert wel beter.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:16

Hoi TS,

Ik zie dat je in Wijchen woont, dat is best bij mij in de buurt. Ik handel zelf volgens de Parelli-methode, en kan je dus misschien wel helpen met wat grondwerk? Ik ben geen instructrice, maar goed, ik vraag dan ook geen 40 euro per uur;)

Puck (Puchje op bokt) geeft les (als ze dat nog steeds doet) en heeft zelf een brutaal shetlanderveulentje opgevoed, die zou je ook heel goed kunnen helpen. Ik weet haar uurtarief alleen niet, maar dan moet je haar maar even Pb-en. (Of mij, maar denk dat Puck je beter kan helpen)

Ik zou tot die tijd maar even niet buiten wandelen en alleen dingen doen die wel goed gaan. Als hij jou straks een keer raakt en ervandoor schiet, ben je nog verder van huis.

capopjekop

Re: 'Bang' om te wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:22

Mooi aanbod Sassol! Ik denk dat het ideaal voor de ts is aangezien ze liever niet (veel) betaald. Ik had al een aantal (parelli) instructeurs gepbt maar die waren te duur :) Dus als jij kunt helpen zou dat ook super zijn.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:30

Sassol schreef:
Hoi TS,

Ik zie dat je in Wijchen woont, dat is best bij mij in de buurt. Ik handel zelf volgens de Parelli-methode, en kan je dus misschien wel helpen met wat grondwerk? Ik ben geen instructrice, maar goed, ik vraag dan ook geen 40 euro per uur;)

Puck (Puchje op bokt) geeft les (als ze dat nog steeds doet) en heeft zelf een brutaal shetlanderveulentje opgevoed, die zou je ook heel goed kunnen helpen. Ik weet haar uurtarief alleen niet, maar dan moet je haar maar even Pb-en. (Of mij, maar denk dat Puck je beter kan helpen)

Ik zou tot die tijd maar even niet buiten wandelen en alleen dingen doen die wel goed gaan. Als hij jou straks een keer raakt en ervandoor schiet, ben je nog verder van huis.

Heel erg bedankt! Puchje woont 1 straat verderop bij mij, wist niet dat ze ook les gaf. (heb haar paarden al vaker zien staan), maar ik denk dat dit een hele goede oplossing is. Bedankt voor je hulp!

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:39

fijn dat je er hulp bij kan krijgen mijn tip was ook loswerken van het free style sisteem je band word daar beter door en dan is het makkelijker om hem dingen te leren en af te leren. voor het wandellen kan je een leadrope en touw halster gebruiken. Met de leadrope kan je meer afstand houden en hem ook beter vast houden. En met het touw halster kan je hem belangrijke dingen leren op kleine hulpen (let er wel op wat je wel en niet kan doen met het touw halster maar daar kan sassol je wel mee helpen denk ik
sucses er nog mee

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:56

Nou das helemaal mooi dat ze zo dichtbij woont! Ik hoop voor je dat ze nog lesgeeft en je kan helpen. Zo niet, mag je mij alsnog Pb-en;)

Heel veel succes!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 03:09

Oeiii oeiii....als ik je topic lees,klinkt dat aardig als het begin van mij en mijn pony!
Hij Jantje slechtst 83 cm hoog,ik volwassen vrouw met maatje meer toendertijd. :D
Geen ervaring met paarden(op in mijn jeugd wat hobbelen op manege paarden) en kreeg jantje!
Oefff heb weleens van pure frustratie dat kreng willen teruggeven!
Jantje voelde namelijk feilloos aan dat ik soms twijfelde,waar mijn zwakheden zaten en maakte daar dus leuk gebruik van!
Meneer kende echt wel het klapppen van de zweep,maar was ook zo slim om dankbaar gebruik te maken van een onzekere nieuwe eigenaar.
Toen ik als volwassen vrouw op een avond weer eens jankend van frustratie naar huis liep(was even ervoor op mn buik achter hem aan gesleept). Besloot ik dat het genoeg was!
Ik wilde nog 1 poging wagen,en anders gaf ik hem terug aan de vorige eigenaresse.
Want mijn lol was over,en alles wat ik verwacht had,werd compleet met de grond gelijk gemaakt.(geen lieve kriebel van een dankbare pony,maar een gemene hap kon ik krijgen).
Ben de dag erop naar hem toe gegaan met een houding van....oke,kom maar op ventje!
Ik was klaar voor de strijd,en zou het niet lukken,dan pech en terug naar vorige eigenaar.
Houding is blijkbaar alles......!! ik heb niets hoeven doen,maar plots deed hij alles netjes zoals het hoorde.
Sterker nog,hij toonde plots zelfs genegenheid....terwijl hij een dag eerder me niet zag staan.
Oke,hier en daar was er onderling nog wel een meningsverschil,maar mijn houding was genoeg om hem te overtuigen dat ik heus de baas was uiteindelijk.
Puur omdat ik hem benaderde met een houding van;ik heb niets te verliezen,en het is luisteren of opbokken.
Heb er nu een gouden paardje aan,en kan onder zn buik gaan liggen om gemene klitten tijdens het verharen eruit te rukken,en hij doet geen stap verkeerd!
Mij is dus wel duidelijk geworden,dat houding en heel rechtlijnig en duidelijk zijn,heel veel problemen oplost.
Nee is nee,ja is ja.....bijten trappen etc word niet aanvaard.
Ook jantje had er een handje van om ongevraagd lekker tijdens het wandelen te grazen,verbood ik hem dat,had ik een sjago pony die ervandoor wilde gaan.(puur zin doordrijven).
Heb hem rondjes laten lopen tot ik er zelf duizelig van werd.....elke keer als hij wilde gaan grazen,liet ik hem om me heen lopen.(mensen vroegen me zelfs weleens waarom ik rondjes draaide).
Heeft me een tijd gekost,maar uiteindelijk kreeg mn stijfkop door,dat hij zn zin niet kreeg en alleen maar meer moest bewegen als straf.
Aan hem de keuze....hij koos eieren voor zn geld,en vooruit dan maar braaf doorlopen en op stal zn lekkers krijgen.
Streng maar rechtvaardig zijn is dus een goed advies!

ellen_erika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 23:05

Laat je vooral niet doen door je pony/paard! Toon hem dat JIJ de baas bent en als het nodig is geef je hem eens een flinke tik op zijn neus! /3