Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joycebunny schreef:lange dressuurzweep heb ik wel, net als een longeerzweep van 1m80. Daarmee heb ik hem vandaag 'opgejaagd' en toen hij steigerde bleef hij inderdaad wel op een afstandje!

Heb er een edit bij gezet

amillia schreef:Dit soort gedrag is voorbij het stadium ''tikje geven en klaar'', hier zijn ze toe aan een flinke oplawaai (en niet zo zachtjes ook)
(.....)
Joycebunny schreef:ik probeer hem ook aan te pakken, maar als je een paar maaiende hoeven voor je krijgt denk je op die moment wel aan iets anders dan afstraffen. Heb hem vandaag wel toen hij tegenwerkte gewoon de longeerzweep gepakt en rond laten galoperen in de bak. Daarna weer geprobeerd, als hij weer beet mocht hij weer rondjes lopen. Werkte helaas niets. En als ik hem een tik geef met het touw steigert hij gewoon, zoals al gezegd is in de OP.
Maargoed. Ik weet ook wel dat de pony geen respect heeft, maar ik vind het gewoon vreemd. Hij heeft altijd respect voor mij gehad tot dat van de ene op de andere dag omsloeg..
emmafrysko schreef:Je kan ook een join up doen dat is je paard laten galoperen zo hard jij maar wil zelf in het midden blijven staan en op begeven moment naar beneden kijken (je geef je een soort van over )en dan moet als het goed is je pony naar je toe komen en als jij dan loop hij achter je aan loopt, komt hij niet naar je toe dan jaag je hem weg en laat hem weer heel hard galoperen. Zo krijg je een goede band en natuurlijk belonen al hij het goed doet
emmafrysko schreef:Je kan ook een join up doen dat is je paard laten galoperen zo hard jij maar wil zelf in het midden blijven staan en op begeven moment naar beneden kijken (je geef je een soort van over )en dan moet als het goed is je pony naar je toe komen en als jij dan loop hij achter je aan loopt, komt hij niet naar je toe dan jaag je hem weg en laat hem weer heel hard galoperen. Zo krijg je een goede band en natuurlijk belonen al hij het goed doet
Joycebunny schreef:ik probeer hem ook aan te pakken, maar als je een paar maaiende hoeven voor je krijgt denk je op die moment wel aan iets anders dan afstraffen.