Paard blijft maar hangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chanellaa

Re: Paard blijft maar hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:30

mijn paard hing vroeger ook altijd het werd zo erg dat ie gewoon een plank uit de hooiberg had getrokken maar met veel oevenen en belonen is het weg gegaan

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:41

Wij hebben op stal een 4-jarige ijslander, die gaat hangen als je z'n hoeven uit wil krabben (en dat is echt erg hangen). We hebben 'm los gemaakt en met z'n kont tegen een muur gezet, toen was het te doen :')

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:58

Weet niet of iemand het geadviseerd heb, maar een touwhalster is niet kapot te krijgen en als ze daarin gaat hangen en ze komt erachter dat ie niet kapot gaat houd ze hopelijk! vanzelf op.

Paarden (en andere dingen) doen dingen niet als ze er niks uit krijgen. Ze gaan niet hangen als er vervolgens niks gebeurt of zelfs vervelende dingen gebeuren zoals dat het pijn gaat doen omdat het touwhalster gaat snijden (dus voorzichtig zijn!)

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:25

je hebt dus 2 van die touwen ?
ik zou dan inplaats van die touwen vastklippen met 2 halstaertowen en dan aan de bovenkant aan de muur niet vastmaken (dan kan je paard weglopen dus doe je er ook 1 bij de kin en die houd je gewoon fast )
als ze dan gaat hangel gaan die andere 2 touwen los en heb jij haar nog vast :D
helpt heel goed XD

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 00:37

Mijn nieuwe paard ging ook achter elkaar hangen als ze vaststaat. Nu heb ik het bijster om en een halsband en twee stevige touwen zonder musketonhaak oid
twee touwen aan de halsband, waarvan ik er 1 ook door de ring van t halster haal en ik zet haar aan twee kanten vast Dit is dus onbreekbaar Eerste paar keer ging ze wel 6x achter elkaar hangen en naar voren springen enz maar nu bijna niet meer Ze leren wel snel Maar ik zet haar de komende maanden nog wel zo vast want ze probeert t nog wel eens een keer Als ik haar gewoon vast zou zetten en ze gaat weer eens hangen en komt los kun je weer van voor af aan beginnen
En niet corrigeren door druk van achter maar het haar gewoon uit laten zoeken als ze gaat hangen. Het paard moet zelf ontdekken dat ie als die naar voren gaat geen druk meer voelt Schijnt beter te werken dan te corrigeren volgens mijn staleigenaar Die heeft al zoveel paarden op stal gekregen die gingen hangen bij vast staan doei kunnen t nu allemaal