Hoe krijg je dat eruit, Voedselnijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LennekeM

Re: Hoe krijg je dat eruit, Voedselnijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:13

wij hebben zelf ook een paard met voedselnijd, dus wanneer zei slobber of wat anders krijgt word ze ontzettend boos op haar buurpaard. dus we hangen nu gewoon een deken over de tralies heen wanneer ze te eten krijgt en dan is geen probleem voor haar!

_bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:37

petitparis schreef:
waarschijnlijk is ze de alfa merrie en wil ze eerst haar deel opeisen, wat in het geval van extraatjes meestal alles betekent. Jij zal op je strepen moeten staan en haar duidelijk maken dat als jij in de weide bent, jij de leider bent en bepaald wie wat krijgt en waar mag staan. Dus jij zal even snel - kordaat - "agressief" op haar af moeten stappen en haar uit jou persoonlijke ruimte moeten "jagen". Jij bepaald wie erin mag komen en wie niet en tegen welke voorwaarden.

Eens.
Het klinkt wel heel gemeen dat 'agressief wegjagen', maar aan de andere kant; je bent echt helemaal NIKS als het paard de macht over jouw heeft en over je heen wilt rennen hoor. Pas ajb goed op! En goed belonen als ze wel braaf is natuurlijk. Belonen helpt vaak beter dan straffen vind ik altijd... Maar dan moet er wel een verbetering zijn natuurlijk! Heel veel succes!

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 20:37

vanmiddag was de hoefsmid geweest en was ze poeslief, als 't maar niet met voer te maken heeft, dan is ze lief.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:09

Gek genoeg kan ik mijn paard zelfs poetsen, belonen door middel van een klopje op een willekeurig plek op zn lichaam, het maakt hem niks uit. Dus ik heb eigenlijk géén idee.

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:22

Vooral voernijd voordat ze het voer hebben is goed af te leren.
Nu wordt je paard boos en gaat in de tralies bijten, dus jij gooit snel het voer in de bak zodat ze ophoudt. Zij ziet dit als beloning voor haar gedrag, als ik met mijn tanden de tralies bijt krijg ik voer.
Dit kan je afleren door het voer te pakken en ermee bij de box te wachten. Zodra ze ook maar 1 seconde het goede gedrag vertoond, gauw het voer geven. Daarvoor moet je echt snel zijn, liefst binnen 2 seconden het voer in de stal of voerbak hebben.
Nu is de beloning voor het goede gedrag, in plaats van voor het slechte gedrag. Doe dit heel consequent, na een keer op 5 hebben ze door dat ze pas voer krijgen als ze braaf zijn. Dan kan je gaan uitbouwen, dus verlangen dat ze 5 seconden lang braaf is en dan voer geven. Uiteindelijk leren ze dat ze beter braaf kunnen zijn. Daarna ook niet uit haast een keer voeren als ze niet braaf is, dan is het hele effect weg.
Succes ermee.

SmurfBlue4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:05

nou je kan het best beginnen met een paardenbrokje.
als hij daar al een hele moord voor doet, en zn neus zonder dat jij het zegt je handpalm induwt, dan heb ik hier een voorbeeldje die je kan gebruiken: je stopt een steentje in je handen, en op het ogenblik dat jij normaal gesproken het snoepje geeft, doe je je hand open en laat je aan je paard zien dat het een steentje is die hij (meestal) niet opeet.. als je dat een paar keer doet, denkt je paard telkens: ''o daar heb je haar weer met haar steentje!'' en op het moment dat jij voelt dat het tijd is, geef je weer gewoon het paardensnoepje ;)

ik weet niet of je er wat mee kan :n nouja kijk maar :wave: