Als je paard eenmaal gewend is aan dat roodwitte lint kun je slierten ophangen aan een horizontale stok, zodat je een soort vliegengordijn krijgt, en daar dan doorheen rijden. Wij hebben dat zelfs met mennen wel gedaan, helemaal geweldig zolang je paard niet besluit dat, als ie er toch dwars doorheen moet lopen, hij ondertussen net zo goed ff een hap sliert mee kan nemen...
Sanreh_Gek
Geplaatst: 31-10-10 20:49
ballonnen vinden ze erg leuk sponsen naar hem toe gooien ( als hij niet bang is voor sponsen dan ) mijn pown vind sponsen machtig interessant.
_Babettee_
Geplaatst: 01-11-10 13:57
Ik had vroeger een eigenpaard waarbij we ook schriktraining deden en ik zat dan als een cowboy op m'n paard, met m'n ene hand had ik m'n teugels vast en in m'n andere een fluohesje...M'n paard maakte nogal een vaart maar ik ben toen als 9 jarige toch netjes in het zadel blijven zitten Wat je ook kan gebruiken zijn plastic zakken succes
Yellow_Sun
Geplaatst: 03-11-10 22:40
Een zeil van 3x4m vind je gemakkelijk in de doe het zelf zaak. weet nu niet of dit al gezegd is maar een elektrische heggeschaar, grasmaaier, zijn ook geluiden die je vaak tegenkomt op wandeling. De geur van de BBQ, meeste paarden houden niet van alles wat op een brandluchtje lijkt.
ManonWa
Geplaatst: 03-11-10 22:57
Blauw !!! In de natuur is blauw giftig en dus een automatisch een angstaanjagende kleur maar ik denk dat het wat overbodig is, want je hebt al zoveel spulletje verzameld dat er vast wel iets blauw tussen zit x
Annemijnn
Geplaatst: 03-11-10 23:04
- een vlieger ! ( maar dan moet die wel vliegen (A) )
Wat veel! Er zijn nog steeds (nieuwe) ideeën welkom!!
Tot nu toe dus: - lege flessen - zeil / plastic bouwzeil - springbalken - paraplu of parasol - fiets andere (mogelijk aanwezige ) voer/werk-tuigen (brommer, toeterende auto, ronkende grasmaaier, heggenschaar) - yogabal /Skippybal/ grote bal - rood wit lint/afzetlint / slingers / - vlaggetjes / vlaggetjes op stokje en hier een doorgang van maken - vliegengordijn - grote vlag - wimpel aan een stok - ladder met een kleed - matras (schuim niet met binnenvering) - Klappertjespistool met oordopjes voor jezelf - kartonnen dozen plat gemaakt - vuilniszakken/plastic tassen - spons om mee te gooien - bladblazer - opblaasbare beesten, denk aan krokodil of dolfijn, of een opblaasstoel - sterretjes (die je aan kan steken) - grote stevige plank met obstakels ernaast als een soort bruggetje - Plastic zakken / plastic zakje aan je zweep en hier friendly game mee doen - rotjes - ballonnen neerleggen/ laten knallen / evenals ballonnen aan prikpaaltjes en hier een doorgang van maken - ratel - strandtentje/tent - 4 staanders met balk - Picknicktafel - Partytent - Bbq - Blaffende hond - Vlieger
XxLiindsaYxX
Geplaatst: 24-11-10 15:30
Winkelwagentje..
Bij ons op stal was een man die moest met zijn paarden in een optocht rijden waar bandjes enz. in speelde
Die heeft gewoon heel de nacht een bandje aan gezet (hard/redelijk hard) Met toeterende autos, en toeters, trommels enz. gewoon zo een band zegmaar..!
Tot nu toe dus: - lege flessen - zeil / plastic bouwzeil - springbalken - paraplu of parasol - fiets andere (mogelijk aanwezige ) voer/werk-tuigen (brommer, toeterende auto, ronkende grasmaaier, heggenschaar) - yogabal /Skippybal/ grote bal - rood wit lint/afzetlint / slingers / - vlaggetjes / vlaggetjes op stokje en hier een doorgang van maken - vliegengordijn - grote vlag - wimpel aan een stok - ladder met een kleed - matras (schuim niet met binnenvering) - Klappertjespistool met oordopjes voor jezelf - kartonnen dozen plat gemaakt - vuilniszakken/plastic tassen - spons om mee te gooien - bladblazer - opblaasbare beesten, denk aan krokodil of dolfijn, of een opblaasstoel - sterretjes (die je aan kan steken) - grote stevige plank met obstakels ernaast als een soort bruggetje - Plastic zakken / plastic zakje aan je zweep en hier friendly game mee doen - rotjes - ballonnen neerleggen/ laten knallen / evenals ballonnen aan prikpaaltjes en hier een doorgang van maken - ratel - harde muziek / bandje met lawaai - strandtentje/tent - 4 staanders met balk - Picknicktafel - Partytent - Bbq - Blaffende hond - Vlieger - Winkelwagentje
Junia
Geplaatst: 28-11-10 23:04
Hee dit is gaaf! Goed idee om ook eens bij mij op stal te doen... De boer heeft genoeg spullen
Mijn tip is iets dat stinkt (bijv. naar schapen ofzo). Daar heb ik vroeger op de manege hard om kunnen lachen toen ik naar de springles keek. Een pony die NOOIT weigerde en iedere sprong met super veel enthousiasme nam, was niet over een rij tonnetjes met een deken er overheen te krijgen! Waarom? Op die deken sliepen de honden altijd dus die deken stonk
interessant, ik heb, behalve langs het rijden langs de slager (die ook paardenvlees had) nog nooit een paard op geur zien schrikken, kan er bij hoor op het lijstje!!
Er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden, het gaat erom je fantasie te gebruiken. En ik weet niet wat voor een niveau jouw paard heeft, maar vaak kun je oefeningen in je training inbouwen. Gewoon gaan met iets engs in de bak, buiten is er genoeg dat eng is, enz. Je band wordt er alleen maar sterker op (mits je adequaat met de situaties omgaat, uiteraard).
Zo heb ik tijdenlang langs de winkels gelopen met automatische schuifdeuren, grote vlaggen en ratelende winkelwagentjes. Die sleepte ik dan een stukje mee over een hobbelig terrein, wat leuke geluidseffecten gaf. Een stok over de ribbeltjesmuur gaf ook special effects...
Misschien is een in-hand-trail ook wel iets voor je?
beautylin
Geplaatst: 04-12-10 10:00
Toeter? Plastic zak of zeil? paraplu? ballonnen?:P Een bal?
Geplaatst: 05-12-10 21:25
Mijn bomproef Fjord was maar voor één ding bang , als wij onderweg van die grote witte badkuipen tegenkwamen , die als water bak diende . Al van ver wist ik er staat er weer 1tje ergens in het land, ze werd helemaal hyper als ze er langs moest. Als ze de kans kreeg draaide ze om , en nam de benen , ik moest echt alles op alles zetten om haar te houden.
Nu ze er niet meer is en ik zie nog wel eens van die kuipen in het land staan , moet ik altijd aan haar denken .
mij verzorgpaard vond alles best , sirenes , vuurwerk noem maar op maar een prullenbak(kliko) die dicht valt was altijd een ramp,zowiezo vond hij het eng er alleen al langs te moeten!
Junia
Geplaatst: 07-12-10 00:06
HippoLogic schreef:
Eerder met sneeuw: een sneeuwpop maken, bijvoorbeeld. Ik kan me nog best indenken dat sommige paarden dat spannend vinden.
Hihi, wij hadden er vorig jaar eentje in de wei gebouwd maar bij ons vraten ze die op en trapten zijn hoofd eraf Waren er in ieder geval niet bang voor (totdat zijn hoofd er op eens afviel :p)
Zidore
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-10 18:26
Tot nu toe dus: - lege flessen - zeil / plastic bouwzeil (overheen lopen, mee wapperen, er onderdoor) - springbalken - paraplu of parasol (opgezet en open en dicht klappend) - fiets andere (mogelijk aanwezige ) voer/werk-tuigen (brommer, toeterende auto, ronkende grasmaaier, heggenschaar) - yogabal /Skippybal/ grote bal - rood wit lint/afzetlint / slingers (doorgang mee maken) - vlaggetjes / vlaggetjes op stokje en hier een doorgang van maken - molentjes (die draaien in de wind) (o.a. bij action) - vliegengordijn - grote vlag - wimpel aan een stok - ladder met een kleed - matras (schuim niet met binnenvering) - Klappertjespistool met oordopjes voor jezelf - kartonnen dozen plat gemaakt - vuilniszakken/plastic tassen - spons om mee te gooien - bladblazer - opblaasbare beesten, denk aan krokodil of dolfijn, of een opblaasstoel - sterretjes (die je aan kan steken) - grote stevige plank met obstakels ernaast als een soort bruggetje - Plastic zakken / plastic zakje aan je zweep en hier friendly game mee doen - rotjes/vuurwerk - ballonnen neerleggen/ laten knallen / evenals ballonnen aan prikpaaltjes en hier een doorgang van maken - ratel - toeter / sirene - harde muziek / bandje met lawaai - strandtentje/tent - 4 staanders met balk - Picknicktafel - Partytent - Bbq - Blaffende hond - Vlieger - Winkelwagentje - iets wat stinkt - sneeuwpop/vogelverschrikker/adam/sara - pletterpet - grote witte badkuip - kliko (mee klepperen) - deksel
thnx lottex, ik wil m'n lijst nu nog proberen te organiseren. heb dingen waar je meerdere oefeningen mee kunt doen, dingen die herrie maken of gewoon eng zijn, iets voor zomer/winter. maar goed nu dus alles onder elkaar (kun je kiezen, ga deze lijst op stal ophangen denk ik )
ik wil er eigenlijk ook nog een soort stukje tekst/tips eronder, met waar je aan moet denken als je schriktraining doet. wat doe je als je paard wegrent en wat doe je als je er op zit. maw hoe pak je het aan?
topic over st ziet er ook leuk uit lailapri, die molentjes, super!
een auto met een aanhanger. dat rammelt en is eng volgens funny
koeien zijn ook levensbedreigend.
een zwaaiend halstertouw ook.
vliegende appels óók xd.
van die windmolentjes op een stokje (god hoe heten die dingen xDXDXD)
een vuvuzela
en de cd van justin bieber (wedden dat dat eng is? (A))
lottex
Geplaatst: 08-12-10 20:44
_Dotty schreef:
en de cd van justin bieber (wedden dat dat eng is? (A))
Zidore, ik zou het doen in een afgesloten bak met zandondergrond en eerst het paard daar even laten loslopen, zodat hij aan alles kan wennen & dan aan de hand & later eventueel terwijl je er op zit ...