willen jullie mij helpen ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: willen jullie mij helpen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:58

is het een lease-/eigen-/manege-/verzorgpaard? Je zou idd even kunnen kijken naar het bit, misschien ligt dat niet zo prettig in de mond.. Een paard kan heel vervelend worden als ie nare ervaringen heeft met het bit, en een nare ervaring kan al zijn als ie 1x is gereden met een slecht passend/liggend bit..

Met snoepje is een goeie inderdaad :j Misschien kun je er een commando aan koppelen (laag oid, maak dr wat moois van :P ) zodat na verloop van tijd je paard t hoofd wat laat zakken als jij dat commando geeft. Geef dan t snoepje vlák na t commando, en natuurlijk dat snoepje laag bij de grond houden. Je kan een paard bijna alles leren, als je maar geduld hebt :)

Nog even in reactie op marcr; hoewel ik het voor een groot deel eens ben met je reactie vind ik m niet bijster mooi aansluiten op de vraag van TS. Wéét haar paard dat ie zn hoofd lager moet houden? Heeft ie dat ooit geleerd waardoor je het hoog houden van het hoofd kunt beschouwen als disrespect? Of past het bit misschien niet fijn? Zou t bit te dik of te dun wezen? T is een mooi verhaaltje wat je neerzet, maar raakt in deze specifieke situatie kant noch wal.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 09:44

amyz schreef:
Nog even in reactie op marcr; hoewel ik het voor een groot deel eens ben met je reactie vind ik m niet bijster mooi aansluiten op de vraag van TS. Wéét haar paard dat ie zn hoofd lager moet houden? Heeft ie dat ooit geleerd waardoor je het hoog houden van het hoofd kunt beschouwen als disrespect? Of past het bit misschien niet fijn? Zou t bit te dik of te dun wezen? T is een mooi verhaaltje wat je neerzet, maar raakt in deze specifieke situatie kant noch wal.

Mijn "verhaaltje" blijft steeds geldig, maar nu Lootte zegt dat het een manege pony is is de situatie voor een deel anders, het opvoeden van de pony is de taak van de manege eigenaars of lesgevers en ik veronderstel dat deze door iedereen wel oud genoeg gevonden worden.

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:26

zoek een bijrijdster
een ervaren iemand
die het jou paard wel goed aan kan leren,
dan heb je er later alleen maar profijt van

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:46

Ik zou het ook eens proberen met een snoepje geven en terwijl het bit in het paard zijn mond stoppen.
Maar het bit in de mond doen en er uit halen moet je wel voorzichtig doen, want als het bit tegen het paard zijn tanden botst zal ie de volgende keer alles eraan doen om het bit niet in te moeten doen.