Niet alleen buiten rijden.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:23

PBA schreef:
Gewoon engelen geduld hebben bij zo'n broekie. Elk pasje is goe al doe je er een uur over. Niet teveel belonen want daarmee suggereer je dat het idd eng is. Gewoon lekker neutraal blijven (al hebben meer ruiters daar veel moeite mee hoor).

Precies, dit is alleen op te lossen met heeeel veel geduld.
Gewoon neutraal blijven werkt echt het beste.
Die van mij deed dit ook toen ik haar pas had en het heeft me bijna een jaar gekost voor ik een vlotte buitenrit kon maken.
Bij ons op stal loopt een zandpad naar het bos. Daar doe je normaal gesproken hooguit 10 minuten over. In het begin mocht ik al blij zijn als ik na een half uur op de helft was. Maar, gewoon volgehouden en nu loopt ze overal vlot langs.

Succes!
Laatst bijgewerkt door manex op 27-10-10 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:23

rhanasasja

Re: Niet alleen buiten rijden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 18:03

Net even bij de paardjes geweest, en haar mee naar buiten genomen, ze kwam eerst de oprit nog niet af, dus een tik gegeven (ze reageerde nergens op, negeerde me gewoon) met als reactie een flinke stijger, maar toen liep ze en de rest van de rit is goed gegaan =) Wel bijna alleen gestapt maar ik ben super trots op haar!! Er kwamen zelfs tractoren langs en ze schrok niet!! Ik snap dat ze het eng vind omdat ze nog jong is, maar ze gaat ook wel eens met de koets en dan paradeert ze overal door!! Echt super bedankt voor jullie advies!!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:17

wat ik dan vreemd vind is dat deze tik wel werkt en de andere tikken nooit.

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 19:29

Misschien was dat omdat we nog dicht bij huis waren, of omdat ik ook echt boos tegen haar praatte, en het een flinke tik was? Ik weet het niet, ik ben alleen maar blij dat ze het nu wel deed =)
Ik heb de rest van de rit (gelukkig, ik haat de zweep) geen zweep meer gebruikt, alleen mijn stem en been...