En zelfs dat dreigen straf ik in lichte mate af ("Eej joh, doe es niet zo sikkeneurig!").
Bijten tijdens het kriebelen strafte ik door op te houden met kriebelen toen ze me beet. Meteen daarna kwam ze heel zachtjes kriebelen en heb ik haar duidelijk gemaakt dat ze zo braaf was. Nu kroelt ze altijd zachtjes met mij (met andere paarden natuurlijk niet want die bijten haar net zo hard
)Ben het wel eens met de meningen van mensen die vinden dat honden en kinderen die niet met paarden kunnen omgaan er ook niet los omheen mogen rennen, maar als ik zie dat een kindje een paard lastig valt grijp ik diegene zelf wel in dr kraag zodat het paard dat niet hoeft te doen, i.p.v. het te staan filmen.
Edit: wel zo eerlijk om erbij te vermelden dat mijn pony bij uit de hand voeren soms uit enthousiasme per ongeluk een vingertje meepakt. Maargoed, dat vind ik anders dan met opzet bijten. Ik weet dit van mijn paard en laat haar dus door kleine kinderen niet uit de hand voeren (doe ik zelf trouwens ook haast nooit).
.. Je hebt ook ménsen die niet van kinderen en honden houden, ga je die ook meppen?