Paard eet aan eigen staart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:07

pyrrhus schreef:
Een liksteen zo een rode heeft hij ook in zijn stal. Zo een staart zak hebben wij ook aangedacht maar zijn bang dat hij die toch ook op de 1 of andere manier weet te slopen. Hij staat nu snachts met zo een graasmasker op, het lijkt te werken. Best sneu maar het is niet anders!

beter de oorzaak op te sporen dan het gevolg aan te pakken.
vind een masker op niet kunnen,sorry :n

weet je wel heel zeker dat dit paard het zelf doet en niet een ander paard overdag in de weide?

ga alles es na.
wat en hoeveel voer krijgt hij,voer je niet teveel krachtvoer dat hij last heeft van zijn maag en daardoor haar gaat eten
is hij goed ontwormd.
eventueel mestonderzoek laten doen.
haren eten kan inderdaad ook parasieten verdrijven,zoals al eerder werd gezegd.

zijn de tanden van dit paard wel helemaal goed?

weet je ook waarom dit paard alle dekens sloopt?
kan het weinig op zijn lijf verdragen wat aanraking betreft??

komt het wel voldoende buiten zodat het zijn energie kwijt kan

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 13:58

JA het paard doet dit zelf, 400 procent. Hij staat namelijk nooit met een ander samen omdat ze elkaar dan slopen.

Hij krijgt niet veel krachtvoer omdat hij daar heftig van wordt, hij is goed ontwormd, mestonderzoek is al gedaan kwam niks uit, tanden zijn goed, wordt om het half jaar na gekeken. en nee hij is niet gevoelig op zijn lijf. en ja hij komt er voldoende uit om zn energie kwijt te kunnen. Al met al hebben we ondertussen zowat alles al uitgesloten waardoor het zou kunnen komen.

overigens kan hij prima drinken met het "masker" op en eten wil ook, maar geen grote hoeveelheden. bovendien staat hij met dat ding alleen snachts op van 12 uur savonds (bij het afsluiten) tot smorgens 7 uur dan gaat hij weer af. Op de dag zelf doet hij het namelijk niet, dan ligt hij ook niet.

Anoniem

Re: Paard eet aan eigen staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:01

heb je al eens gedacht dat ie last van zn gebit kan hebben? misschien is een extra bezoekje aan de tandarts niet erg?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:05

Ik denk dat het prettiger is om de staart op te binden, dan hem een graasmasker op te doen. Als hij zich dan nog meer gaat irriteren wie weet wat hij dan gaat doen? Slaan oid?

Lastig hoor... :)

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 15:09

ja lastig probleem. Staart op binden heb ik ook al geprobeerd maar als hij gaat zwiepen gaat hij weer los........ iemand een idee hoe je dat goed vast zetten zonder dat het los gaat?

Zijn gebit is prima in orde, wat ik al eerder zei, hij wordt elk half jaar gecontroleerd, net als de andere paarden van ons. Hij doet dit ook al langer, het is niet recent dat hij er zo ineens mee begonnen is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:38

Gatver, 7 uur lang met dat ding op.
Arme beest kan niet eten en niet normaal drinken. Voor je het weet heb je er nog een dozijn andere stalondeugden bij, kun je hem nog meer versieren met symptoombestrijders. Nog een leuk weefrek erbij, of een luchtzuigband...

Doe je paard dan liever een goede staartzak/beschermer om, en laat m lekker knabbelen 's nachts en normaal kunnen drinken.
Je hebt ook nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag: Wat voor een masker heeft hij op?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:12

ik bedenk me net...staat dit paard op stro?

als dat niet zo is kan het zijn dat het te fijn hooi te eten krijgt en dus ruwe celstof mist.
om dat aan te vullen gaat het dan aan zijn staart eten omdat dat wel grof is.
oplossing kan dus zijn om stro bij te geven of naar ander hooi te kijken wat groffer van structuur is