FrankavdT schreef:Maar naar mijn idee schort het daar de laatste jaren wat aan qua kopers. Lees hier wel vaker dat mensen graag bij fokkers willen kopen, maar het kan best zijn dat ze dan een paard aantreffen wat nog niet veel kent en alles wat daarbij komt kijken. Die willen ze dan niet, maar eentje die met zn 2,5 is ingereden en er netjes blinkend bij staat in zijn witte bandages, maar wat minder kwaliteit is dan die groene die nog niets kent, kopen ze dan wel.
Conclusie is eigenlijk dat ik denk dat er te weinig mensen zijn die op karakter kopen, maar meer alleen naar het plaatje kijken.
dat was wat ik eigenlijk bedoelde, mensen kijken in eerste instantie niet verder dan wat elke "leek" zou zien. Ik ken een verkoopster en die geeft haar paarden 1x mee op wedstrijd en neemt dan foto's met mooie witte bandages. Waarom? dit vinden klanten leuk, wedstrijdervaring en een mooi plaatje om te zien. En idd het plaatje klopt, maar verder heb iok toch mijn bedenkingen...
en als het om je enige paard gaat is die "klik" oh zo belangrijk. Ik zei voor ik mijn merrie kocht nooit in mijn leven nog een volbloed en al helemaal geen merrie meer. Wat heb ik? juist een engelse volbloed merrie terwijl ik met de vorige bijna verongelukt ben en geen seconde gerust op haar rug gezeten heb. En deze mag de raarste kuren uithalen en ook al ben ik er al een aantal keer afgevallen, toch heb ik het volste vertrouwen in haar. Ze heeft me nog nooit in de steek gelaten op "cruciale" momenten en dat is wat telt voor mij.
Laatst bijgewerkt door petitparis op 08-10-10 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt