Omdraaien longeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:15

Ja dat is inderdaad vervelend als hij dwars door je heen dendert. Zoals ik al eerder in dit topic zei; ik heb hetzelfde probleem. Mijn pony probeert nu hetzelfde (is de jeugd 4 jaar ;)) maar ik heb nu even mijn freestyle instructrice ingeschakeld. Twee zien er meer dan een. Misschien ook een idee voor jou, even aan iemand hulp vragen?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:36

Mijn aanbod geld ook nog steeds hoor, als je niet te ver weg woont wil ik je best even komen helpen. Ik denk dat het met een beetje hulp in de praktijk zo gepiept is. Maar graag of niet, want ik heb het druk zat. :D

Ik wil nog even aan mijn vorige post toevoegen dat het heel belangrijk is om de druk er meteen af te halen zodra het paard de goede kant op gaat, dan wordt dat voor hem een fijnere situatie en zal hij uiteindelijk liever luisteren.

nenalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:45

Mijn pony had dat eerst ook, en voordat hij het deed, liet ik het hem op commando doen. Dat vond hij op het begin een beetje gek. Ook strafte ik het af als hij uit zichzelf omkeerde, door hem meteen weer de andere kant op te laten lopen. Nu doet hij het alleen nog maar op commando.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 17:53

Motje11 schreef:
Mijn aanbod geld ook nog steeds hoor, als je niet te ver weg woont wil ik je best even komen helpen. Ik denk dat het met een beetje hulp in de praktijk zo gepiept is. Maar graag of niet, want ik heb het druk zat. :D

Ik wil nog even aan mijn vorige post toevoegen dat het heel belangrijk is om de druk er meteen af te halen zodra het paard de goede kant op gaat, dan wordt dat voor hem een fijnere situatie en zal hij uiteindelijk liever luisteren.

Lelystad is best wel ver weg van mij :o

bonjootje

Re: Omdraaien longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:55

mischien is dubbele longerlijn wel een optie. dit werkt ook bij mijn merry erg goed

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:00

Mijn advies is om met 2 personen te longeren. Tuurlijk, de gene met de zweep moet behoorlijk doorlopen (rennen) om het bij te houden. Maar het is wel te proberen. Degene met de zweep moet er achter blijven zodat het paard niet om kan draaien. Een vriendin van mij had een paardje wat rechtsom ook moeilijk vond en steeds omdraaide. daarna een keer samen met iemand gelongeerd, zweep erachter en er bij blijven. hij heeft 1 keer geprobeerd om te draaien, daarna snapte hij wat de bedoeling was. Toen ging het goed.