Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Als je nou eens een emmer voer neerzet en zelf op een meter afstand blijft staan, hem redelijk negeren. Als hij het op heeft, pak je de emmer loop je weg. lisaahx schreef:het is echt irritant he?
ik heb het ook,
een vriendin van me zei dat als je een stuk of 10 mensen mee neemt en allemaal ergens anders in de wei gaan zitten met je hoofd tussen je knieen wachten tot hij vanzelf naar iemand toe gaat;)
xx
Monster_tos schreef:Kan het ook zijn dat je paard op die dagen spierpijn heeft ? Je zegt dat je wat fanatieker bent gaan rijden.
En aangezien je paard al op 20 meter afstand echt zenuwachtig worden.
Weet je zeker dat er niks medisch achter zit ? Dus geen pijn tijdens het rijden bijvoorbeeld ?
), mijn vriend die paardenleek is niet en andere mensen ook niet. De hoefsmid kan hem wel altijd uit de wei vissen, gelukkig maar, zou erg zijn als hij hem moest vangen
Lijkt me stug dat hij met al die mensen denkt: ow ik moet lopen of van: ow jou moet ik niet...funnyhorses schreef:Waarschijnlijk associeert je paard jou met "het niet leuke werk".
Het paard geeft toch duidelijk aan dat ie liever niet met je mee gaat omdat ie dan weer iets moet doen wat ie leuk vind.
Ga je ook wel eens de wei in om hem iets lekkers te geven en daarna gewoon weer de wei uitlopen?
Maak je ook buitenritten,gewoon in ontspannen sfeer?
En is je paard lichamelijk ook in orde?ZIt het tuig allemaal goed en pijn vrij?
Paarden houden je niet voor de gek,paarden zijn wel heel duidelijk in het uiten van het feit dat er iets niet helemaal lekker gaat.
Observeer je paard in de wei,werk veel op stem en beloning zo leerd ie je nóg beter kennen.
En houd vooral de ontspanning erin!
die hier viel ook mensen aan in de wei, liep weg, etc... is een dominante dame maar als je daar niet van onder de indruk bent en haar gewoon wegjaagt en laat lopen kan je haar snel genoeg pakken, dat heeft ze wel door. Maar sommige mensen zijn bang of geven het snel op en staan er maar een beetje onzeker bij, en dan is het natuurlijk een handig truukje.
Zou best kunnen dat jouw paard je gewoon uitprobeert. 
) kimmetje01 schreef:Wat bij mn vorige pony heeeeel erg heeft geholpen, is trainen in een aparte land.
Hij staat dan in een afgezet stuk land en kan geen contact hebben met andere paarden. Hier 2 weken mee getraind, met halen met snoepjes, altijd met snoepjes, en sindsdien nooit meer last gehad.. Wellicht een goede tip voor jou
( Wij hadden regelmatig dat we gewoon 3uur in het land stonden en zo ons wedstrijd misten.....)
). Als dadelijk de veulens kuilvoer krijgen zal hij wel weer komen, dat vindt hij dan wel lekker. Dan voer ik de veulens als ik hem uit de wei ga vissen.
Zonnetje81 schreef:kimmetje01 schreef:Wat bij mn vorige pony heeeeel erg heeft geholpen, is trainen in een aparte land.
Hij staat dan in een afgezet stuk land en kan geen contact hebben met andere paarden. Hier 2 weken mee getraind, met halen met snoepjes, altijd met snoepjes, en sindsdien nooit meer last gehad.. Wellicht een goede tip voor jou
( Wij hadden regelmatig dat we gewoon 3uur in het land stonden en zo ons wedstrijd misten.....)
Jullie paarden zijn allemaal gefixeerd op eten maar mijn paard geeft daar niks om. Hij komt echt niet aanlopen als je met brokjes rammelt (nooit). Als dadelijk de veulens kuilvoer krijgen zal hij wel weer komen, dat vindt hij dan wel lekker. Dan voer ik de veulens als ik hem uit de wei ga vissen.