Paard geen zin meer om te werken/iets doen,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:29

Aideen schreef:
Wegbrengen naar een professional. Als het daar ook niet lukt, zou ik hem naar de slacht doen.

Als een paard staatsgevaarlijk is, okee.

Maar nu vind ik het wel een beetje kort door de bocht.

Het klinkt nou niet echt alsof de eigenaren (sorry TS) heel veel moeite en tijd erin gestopt heeft om te kijken waar het verzet vandaan kom.

Dierenarts om rugproblemen uit te sluiten lijkt me een goede start.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:37

Klinkt als pijn, zeker icm. Dat geen zin hebben.
Hebben jullie er al iemand bij gehad?

Saaaash

Re: Paard geen zin meer om te werken/iets doen,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 18:49

Dierenarts is geweest, alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:11

Abeltje77 schreef:
Aideen schreef:
Wegbrengen naar een professional. Als het daar ook niet lukt, zou ik hem naar de slacht doen.

Het klinkt nou niet echt alsof de eigenaren (sorry TS) heel veel moeite en tijd erin gestopt heeft om te kijken waar het verzet vandaan kom.

Waarom kort door de bocht? Als ik het verhaal van TS zo lees, is het inderdaad best een gevaarlijk paard. Als het ook niet lukt bij een degelijke, professionele stal is het in mijn ogen alleen maar beter om het paard naar de slacht te brengen. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat dergelijke paarden in de handel terecht komen. Vervolgens worden ze gedrogeerd als er kijkers komen, er wordt een proefritje gemaakt, niks aan de hand. Paard is immers 'stoned', dus kan er een kind op weg rijden. Vervolgens komt het dier bij de nieuwe kopers, zetten hun kind erop en dan begint de ellende.

In mijn ogen kun je dit soort paarden beter overlaten aan een professional en als het daar niet lukt, wegbrengen naar de slacht. Kan voor levensgevaarlijke situaties zorgen. Ik hecht meer waarde aan een mensenleven dan een paardenleven.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:54

Aideen schreef:
Abeltje77 schreef:

Waarom kort door de bocht? Als ik het verhaal van TS zo lees, is het inderdaad best een gevaarlijk paard. Als het ook niet lukt bij een degelijke, professionele stal is het in mijn ogen alleen maar beter om het paard naar de slacht te brengen. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat dergelijke paarden in de handel terecht komen. Vervolgens worden ze gedrogeerd als er kijkers komen, er wordt een proefritje gemaakt, niks aan de hand. Paard is immers 'stoned', dus kan er een kind op weg rijden. Vervolgens komt het dier bij de nieuwe kopers, zetten hun kind erop en dan begint de ellende.

In mijn ogen kun je dit soort paarden beter overlaten aan een professional en als het daar niet lukt, wegbrengen naar de slacht. Kan voor levensgevaarlijke situaties zorgen. Ik hecht meer waarde aan een mensenleven dan een paardenleven.

Ik zal de eerste zijn die zegt dat als een paard niet meer te handelen is, ook niet door professionals dat dan de slacht de beste optie is. Ben bepaald geen emomuts wat slachten betreft. Beter dood dan de handel in. En beter paard dood, dan mens dood door een fataal ongeluk.

Alleen in DIT geval vind/vond ik het kort door de bocht omdat ik niet echt had doorgekregen in het topic of alle mogelijke oorzaken al zijn onderzocht.

Je kunt een paard naar een africhtingsstal doen, maar als ie daar staat met rugpijn of andere ellende...tja, dan zullen zij er ook niets mee kunnen.

NU pas lees ik van TS dat de dierenarts erbij is geweest, maar dat zei ze eerder niet.

Als alle oorzaken zijn uitgesloten en het paard is gewoon echt staatsgevaarlijk, dan ben ik het helemaal met je eens. Enkeltje jachtvelden is dan de best optie.

Esmeralda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:41

"Professionals" hebben ook niet altijd de wijsheid in pacht, de één werkt zo en de ander weer zo....
en wat verstaan we onder een "professional'?
Iemand die werkt met: met scherpe bitten en bijzetteugels...oftewel dwang...zou ik persoonlijk niet voor kiezen
Het kan ook op een andere manier; het paard in zijn waarde laten en proberen hem/haar te begrijpen....
op hun manier bijvoorbeeld:
http://www.paardenmetplezier.eu/

succes...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:35

Ik weet niet of jij les heb met iemand? dan zou de basis les even weer goed zijn.
En was het 4 maanden geleden mis gegaan toen jullie alle2 alleen buiten waren? Zoja, vraag dan rond of iemand met je buiten mee wilt stappen.

Overig wordt een paard niet echt blij van een stapmolen dat is al gauw vervelend. Je moet aanzien ze alleen rondjes lopen op 1 en het zelfde plek.

liljebo

Re: Paard geen zin meer om te werken/iets doen,

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:50

Twee vraagjes...
Hoe wordt het paard gehouden? In stal? In wei? Met andere paarden?

Wat is het letsel wat hij heeft gehad?

Een paard loopt niet in de wei en 'bedenkt' dat hij niet meer wil werken.
Daar is altijd een reden voor.
Kunst is om die reden te achterhalen en dat kan erg moeilijk zijn.

Zou je ook kunnen vertellen wat er mis ging 4 mnd geleden?

Al die vragen lijken mij van belang om een betere inschatting te kunnen geven voor de mensen die willen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:45

Esmeralda10 schreef:
"Professionals" hebben ook niet altijd de wijsheid in pacht, de één werkt zo en de ander weer zo....
en wat verstaan we onder een "professional'?
Iemand die werkt met: met scherpe bitten en bijzetteugels...oftewel dwang...zou ik persoonlijk niet voor kiezen
Het kan ook op een andere manier; het paard in zijn waarde laten en proberen hem/haar te begrijpen....
op hun manier bijvoorbeeld:
http://www.paardenmetplezier.eu/

succes...

Zo lekker gratis reclame maken voor je bedrijf............

TS: Hoe gaat het nou? Nieuwe ontwikkelingen?