Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Lauraaaa schreef:jodi schreef:Dit paard heeft duidelijk de overhand gekregen en het is eigenlijk al een beetje laat om te reageren.
Bij de minste eerste dreiging moet je meteen ingrijpen en dat is niet gebeurd.Nu is het een gewoonte geworden...
Persoonlijk slaak ik een doodskreet en schop terug als het lukt(het liefst als ze nog heel klein zijn)
Als er lelijk gedaan wordt,ben ik ook niet te beroerd om de emmers gewoon weer op te bergen(mèt voer!).
Volgende keer is iedereen veel beleefder...
Voor de duidelijkheid: het paard draait zijn kont naar je en schopt met de achterbenen (gelukkig is tot nu toe nog niemand geraakt geweest), het is moeilijk om dan terug te schoppen, niet?
volbloedfan schreef:Dat er uberhoubt nog mensen zijn die een paard laten vereenzamen, en dat hoef je niet te ontkennen, als een kudde dier alleen neer zet, tja dan vraag je erom toch, neem een shet erby ofzo. Kosten verder niets, je zegt dat het ondmogelijk is nog een pony erbij te nemen, mischien is het dan verstandig om deze weg te doen, en aan iemand verkopen die hem wel maatjes kan bieden, wat natuurlijk ook zo hoord.
Jade15 schreef:ik geloof er gewoon niet in dat een paard erbij DE oplossing is. Met een verkeerde aanpak worden ze door 2 paarden dan de wei uitgestampt
amyz schreef:Snap niet zo goed waarom er wel ruimte is voor 1 paard, maar een shet erbij zo vreselijk onmogelijk is... Mijn pony staat met nog 3 op t land, en zouden er nog wel 4 bij kunnen. Ze hebben dus mooi voldoende ruimte. Als er al geen shet bij kan vraag ik me ernstig af of er uberhaupt voldoende ruimte is voor dat ene paard.
Maar goed, dat terzijde. Een paard dat steeds gericht trapt mag van iig mij flink op zn donder krijgen. Longeerzweep mee en zodra t paard agressief gaat draaien flink waarschuwen. Trappen = klappen. Verder absoluut en pro bijhalen ivm de onervarenheid van de eigenaars. En miss blijkt t idd nog beter te zijn om te kijken naar een ander paard.
volbloedfan schreef:Dat er uberhoubt nog mensen zijn die een paard laten vereenzamen, en dat hoef je niet te ontkennen, als een kudde dier alleen neer zet, tja dan vraag je erom toch, neem een shet erby ofzo. Kosten verder niets, je zegt dat het ondmogelijk is nog een pony erbij te nemen, mischien is het dan verstandig om deze weg te doen, en aan iemand verkopen die hem wel maatjes kan bieden, wat natuurlijk ook zo hoord.