Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dat hebben we op een vrij hardhandige manier af moeten leren.
schoten me nog wat dingen te binnen; vorige vp kon 'jas aantrekken', als ik dr deken open hield voor dr stak ze netjes dr hoofd erdoor, ook als ik achter in dr stal ging staan. Erg handig aangezien die deken aan de voorkant geen gespen had en over dr hoofd moest
En mijn poown heeft me 2x 'gered'; 1x liep ik met m op de dijk waar 2 rijen fietsplaten liggen, poown begon ineens vreselijk te klieren en moest en zou naar een inham, dus ik werd al boos op m, zag ik ineens dat dr achter ons een fietser aankwam. En 1x wilde ie niet van de zijkant de weg op, ik kwaad en wilde net zelf de weg opstappen, poown trok aan t touw, ik bleef staan en zag dak zowat was aangereden door een wielrenner als ik die stap de weg op had gedaan! Dus als ie nu gaat klieren kijk ik eerst goed om me heen hihi. 
En de poort van mijn erf (die naar de weides gaat) moet je optillen- en dit hou ik zo, omdat ze die anders ook open maakt

hihi en normaal had ze mij nooit echt nodig ofzo, voor een aai of aandacht. en toen een keer kwam ik bij de wei en toen had ze zich 's nachts verstapt ofzo, komt mevrouw ineens hinnikend aangegaloppeerd op 3 benen. 
ik stond in de wei en riep ze, en ze kwamen allebei op me af gerend. dus ik dacht "aaah wat lief!". toen kwamen ze steeds dichterbij en remden niet af dus leek net of ze over me heen gingen rennen.
ze waren vlak naast elkaar, ineens splitsen ze op en gaan ze allebei om me heen aan een kant (aan beide kanten op 1m afstand een rennend paard naast me
) en gaan ze achter de hond aan die achter me stond. 
zie ook echt een paardje lopen met een emmer en helemaal geïrriteerd van "krijg ik nog eten of hoe zit dat??".
lailapri schreef:Dat doet mijn fjord ook. wat werkt is een halster en een halsriem of strak tussen 2 touwen.
Doet jou paard zo als je met hem wilt springen?
Ik heb een merrie gehad die voor de hindernis in de remmen ging, met hoofd laag en vervolgens achteruit ging rennen. Uiteindelijk bleek de merrie spat te hebben.
Maarja, als ze dat elke keer doet dan kan je het tenminste verwachten!