mijn pony mag me alwéér niet!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Re: mijn pony mag me alwéér niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:34

met grondwerk kan je een hoop oplossen. ga je eens een beetje verdiepen in natural horsemanship en hoe je een paard respectvol kan corrigeren. slaan of boos worden helpen niet maar je moet wel steviger in je schoenen gaan staan en hem of haar zijn zin niet geven. en als je het een beetje eng vind kan je misschien beter op zoek naar een ander verzorgpaardje of vraag om hulp in het begin. het is erg lastig maar ik denk ook niet dat het paardje je niet aardig vind maar dat hij/zij behoefte heeft aan leiding. sterkte ermee en ik hoop dat het goed komt ook straks met de andere paardjes. en al zeg ik het zelf grondwerk is erg leuk en je krijgt een goede band met je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:44

Ik bedoel dat het enigste wat ik uit het verhaal kan halen is gebrek aan respect. En logisch, jij laat hem alles doen. Het touw is niet iets cosmetisch, maar bedoelt om vast te houden. Er zijn paarden die zo met je meelopen, dit paard is er overduidelijk niet 1 van. Dat het paard schikkerig is kan deel zijn van het probleem. Jij bent niets voor hem, dus ook geen leider waarop hij kan terugvallen, en zal alles dus zelf moeten regelen.

quantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:00

Net zoals vele anderen voor mij al zeiden denk ik ook dat hij je gewoon uitprobeerd.. hoever kan ik gaan..
en als ie door heeft wat ie kan zal ie steeds wat verder proberen te gaan..
Wegrennen voor hem terwijl hij achter jou aankomt is de verkeerde "rang" orde.

Ik denk dat als je meer grondwerk met hem gaat doen, en je laat zien dat jij de "leider" bent, dat het dan gelijk al goed gaat.. Paarden zijn hardstikke leuk, en lief, maar het zijn idd geen mensen. Als jij zeg ho, dan is het ho. Een paard kan wel veel uitproberen, maar een paard dat jou ziet als leider zal je ook meer vertrouwen, ook als je evt een buitenrit gaat maken.
Als jij dan aangeeft dat iets niet eng is, en jij bent zijn leider, dan zal een paard ook sneller overstag gaan in de trant van: ohw.. dit is niet eng..

secces ermee.. hoop dat je het goed kan afsluiten en dat het met de volgende 2 paardjes weer goed gaat :)