Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_Rhiannon_ schreef:Maar een jong paard moet kunnen ravotten met leeftijdsgenoten en ze zetten elkaar daarbij op hun plaats.
Dat kunnen wij mensen nooit vervangen, daarmee wil ik overigens niet zeggen dat een mens een veulen niet kan opvoeden.
Ze missen dan alleen de peuterspeelzaal.

Anya schreef:Eens. En fatsoenlijk mee te lopen, stil te staan als je opstapt, gewoon stil te staan als je afzadelt en ook als ze niet vastgebonden zijn,niet door je heen te schouderen, trekken, gewoon de trailer oplopen, bukken met het hoofd als je er een hoofdstel om doet, niet te bijten etc. Er zijn vrij veel onopgevoede paarden op de wereld. En zo moeilijk is het niet om ze dat te leren.
Overigens krijgen ze van mij wel eten uit de hand, zolang ze zicht gedragen.
Amaretto27 schreef:Ben het helemaal met je eens hoor!
Zie ook veel paarden die de leider zijn, ipv dat hun baas dat is!
Ik denk ook wel dat veel mensen het niet belangrijk vinden of ze weten gewoon niet hoe het moet of dát het moet! Je ziet veel dat veulens in de opfok worden gezet en met een leeftijd van 3 of 4 jaar terug komen en dat dan alles nog eens geleerd moet worden. Verkeerde volgorde dus..
nanoeh schreef:Anya schreef:Eens. En fatsoenlijk mee te lopen, stil te staan als je opstapt, gewoon stil te staan als je afzadelt en ook als ze niet vastgebonden zijn,niet door je heen te schouderen, trekken, gewoon de trailer oplopen, bukken met het hoofd als je er een hoofdstel om doet, niet te bijten etc. Er zijn vrij veel onopgevoede paarden op de wereld. En zo moeilijk is het niet om ze dat te leren.
Overigens krijgen ze van mij wel eten uit de hand, zolang ze zicht gedragen.
Daar ben ik het 100% niet mee eens !.
het hangt echt totaaaal van je paard's karakter af en hoe slim hij is..
russel schreef:Maar dat ligt toch niet aan de paarden, maar aan de eigenaren?
Dat soort paarden hebben in den regel amperwetende eigenaren...die snappen niet dat die paarden al een hele grote stap over de grens hebben gezet tot vervelend gedrag en akelige situaties, die ze dan ineens niet meer terug kunnen draaien.
Er zijn meer mensen met paarden dan paardenmensen in de paardenwereld en paardenmens ben al snel als je je verantwoordelijkheid neemt in de verzorging en opvoeding van een paard..

_Chanel_ schreef:Het ligt altijd aan de eigenaar. Ik ken er ook genoeg hoor. Paard staat 13x per dag op je voet en dan zeggen: ach dat deed hij per ongeluk. Of even dreigen met zijn achterbeen als je langsloopt..
Gelukkig doet de mijne al die dingen niet!
echt triest.
. IK ben er ook nog!! En tegen een goede 650 kilo heb ik niks in te brengen. Dus meneer werd af en toe even flink op zijn plek gezet en dat kon ook weleens met een flinke tik over zijn neus gaan. Ik heb enorm veel respect voor mijn paarden maar dat moeten ze ook voor mij hebben, als ze dat niet hebben wordt het levensgevaarlijk!