paard verhuisd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: paard verhuisd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:50

Een maand is nog niet zo lang voor een paard wat eerst jaren op dezelfde plek heeft gestaan en nu verhuist is.
Het lijkt me idd heel moeilijk dit aan te zien.
De enige twee oplossingen is terug naar de oude plek, je paard happy maar jij in de stres door de reistijden (hoelang was je reistijd, hoeveel kilometers) of het een echte kans geven.
Maar ik kan me voorstellen dat je behoorlijk onzeker bent over deze situatie.
Hopelijk vind je paardje snel rust.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 10:38

Reistijd vanaf huis is anderhalf uur... vanaf mijn werk 3 kwartier... ja, ik werk ook 3 kwartier van mijn huis vandaan, reed vanuit werk gelijk door... Ben gewend te reizen.
In het weekend is het ook niet zo'n giga probleem. Deed het 2 a 3 keer p.w. Mijn vriendin verzorgde hem verder, samen met haar andere paarden.
Maar vooral in de herfst/winter, als het snel donker is, kan ik niets met hem doen..de bak daar is niet verlicht. Dus reed hem vaak in dit seizoen maar 1 keer p.w. Niet echt iets om je training op te bouwen hè. Vandaar...

Ik geef het een kans! En ik hoop zo dat hij gaat wennen en het er leuk gaat vinden.......

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:55

Dat is idd te ver, als je nu een optie hebt waar je lekker ieder dag naar je paardje kunt.

Maar ik weet hoe vervelend het is als je het gevoel hebt dat je paard niet helemaal happy is.
Ik heb dit met mijn shet gehad op de vorige stal.
Hij stond steeds op me te wachten, dat vertelde kinderen mij dat hij steeds zo vervelend voor de poort stond.
Als hij mijn auto op hoorde draaien, bleef hij gillen tot ik hem kwam halen.
Heb het bijna 2 jaar geprobeerd, het beviel me zowiezo niet en ben daar weg gegaan.
Nu staat hij in een leuke groep en hij ziet me helemaal niet meer staan, hij heeft het veel te druk met grazen en zijn vriendjes.

Ik wil je hoop niet de grond in boren maar, misschien vind hij de andere paarden niet zo leuk.
Vestigd hij zich daardoor nog slecht.
Hopelijk went hij gauw.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:00

Bij mijn paard heeft het ongeveer een jaar geduurd voor ze echt helemaal weer lekker in d'r vel zat. Ze was ook opgegroeid in de kudde en als 3,5 jarige verhuisd naar haar nieuwe stal. Bij haar speelde ook mee dat ze in het begin nogal op d'r huid werd gezeten door een paar dominante merries bij haar in de groep.
Ik merkte wel dat ze prettig vond liefst dagelijks aandacht te krijgen van mij.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 12:03

...tsja..vanmorgen tussen 4.45 en 6.00 lag ik te puzzelen...
misschien moet ie tussen de meiden gaan staan. Stond hij ook op zijn eigen stal, tussen moeder en zus. Hij staat nu tussen een aantal ruinen...lief maar nietszeggend. Hij vindt daar, denk ik, niet zoveel aansluiting.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:32

Gewoon proberen als je dat denkt, waarom niet. niet geschoten is altijd mis.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:20

ik heb vanaf februari een nieuw paardje erbij waar al flink mee gezeuld was voordat ze bij mij kwam. Het is nu oktober en het heeft dus bijna 8 maanden geduurd voordat ze helemaal gewend was! ook dat opgetrokken buik en amper aankomen herken ik! Nu ligt ze eindelijk 's nachts als ze op stal staat, ze glimt en komt aan en die opgetrokken buik heb ik niet meer gezien. Het ene paard zal er langer over doen om te wennen dan het andere denk ik

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:45

radicalM schreef:
...tsja..vanmorgen tussen 4.45 en 6.00 lag ik te puzzelen...
misschien moet ie tussen de meiden gaan staan. Stond hij ook op zijn eigen stal, tussen moeder en zus. Hij staat nu tussen een aantal ruinen...lief maar nietszeggend. Hij vindt daar, denk ik, niet zoveel aansluiting.

Ruinen onderling kunnen soms flink lopen klieren hoor, vergis je daar niet in. Het zou me niets verbazen als hij zich inderdaad beter op zijn gemak voelt tussen de merries...

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 14:15

Het gaat beter..ik zie wat meer kilo's op zijn ribben en hij krijgt wat van zijn bravoure terug. Sinds kort staat naast hem een fjordenmeisje (nou ja, eigenlijk een oma'tje) en die heeft zijn interesse. Langzaam aan begin ik nu ook wat te ontspannen, me iets minder zorgen te maken.
En eindelijk zien mijn stalgenootjes ook wat ik bedoelde al die tijd. Het is moeilijk uit te leggen hoor...van buiten "toonde" hij rustig. Nu zien ze hem zoals hij altijd is geweest, ronder, speelser.. niet meer zo opgetrokken... We zoeken nog naar de juiste combi voor buiten, waar hij ook zijn ei bij kwijtkan... Misschien bij de nieuwe tinker die precies zo oud is als hij?
Heb ook de merries al geopperd... Gelukkig wordt er heel heftig met me meegedacht... heel fijn!

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 14:30

Ik ben blij te horen dat het al wat beter gaat met je paard. :D
we zijn pas gelukkig als onze dieren ook gelukkig zijn.
nu nog hopen dat je een goede match vind voor op de wei...probeer eens wat uit en zie waar hij zich het beste bij voelt.
succes nog