paard loopt weg als ik met halster aan komt zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: paard loopt weg als ik met halster aan komt zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:09

Mijn pony deed dat ook altijd, mijn oplossing: laat gewoon het halster om ;) Dan kan ik haar nl wel altijd zo pakken...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:13

antje_vip schreef:
Mijn pony deed dat ook altijd, mijn oplossing: laat gewoon het halster om ;) Dan kan ik haar nl wel altijd zo pakken...

Kan nogal gevaarlijk zijn, halster omlaten in de wei.. Zou ik niet zomaar voor kiezen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:47

Niet? Mijn paarden stonden eerst dag en nacht met halster aan op stal en als hij nu naar buiten gaat, dan moet hij zijn halster aan! Misschien niet altijd super veilig, maar als hij ontsnapt krijg je hem anders met geen mogelijkheid te pakken en ik denk dat die kans groter is als dat hij ergens vast blijven zitten overdag....

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:23

11AFotograaf schreef:
Dat is wel een mooie manier van denken!
Zo heb ik er nog nooit over gedacht.
Om eerlijk te zijn ben ik voor een deel bekend met het tegengestelde...
In het begin dat ik op mijn paard reed (dat ook gereden wordt door mijn vader) wilde hij niet voor mij werken en lag hij bij mij altijd te vervelen. En toen ben ik echt een tijd bezig geweest met zijn respect af te dwingen zoals mijn instructrice het noemde... Maar volgens mij was ik niet slecht voor hem!
Wel interessant!

misschein om geen straf te krijgen?
nou ja, ik weet het ook niet hoor, we kunnen jammer genoeg niet zien wat paarden denken, zou ik wel willen.
dan zou je het weten.
ik geloof namelijk beide theorieën wel en niet :D of een beetje ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:26

haha, ja, dat zou het een stuk makkelijker maken!
Ik denk dat het toch veel per paard verschilt! De ene wil nu eenmaal graag voor je werken en de andere niet!
Het is net zoals bij mensen: Ieder paard is anders! En dat is er ook zo leuk aan!

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:11

11AFotograaf schreef:
Het is net zoals bij mensen: Ieder paard is anders! En dat is er ook zo leuk aan!

jep, zeker weten! :)) :j

en ik zou zelf ook het halster niet omlaten, daar kunnen best makkelijk ongelukken mee gebeuren. :n
liever een moelijk te vangen pony dan een pony die een halstertrauma heeft door een ongeluk.
(zo vaak gebeurt het misschien ook niet, maar er is wel een kans ;( )

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:40

Ik gebruik de 'magische voerbak' als ze echt moeilijk is(enkele keer per jaar). Helpt altijd! En zowiezo altijd een snoepje mee, ik loop niet recht op haar af en kijk haar niet aan, ik laat (hoe slecht ook) het goedpassende halster bij haar om. Bij de andere 2 'normale' pony's blijft het halster op het land wel af.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:01

Altobelli schreef:
11AFotograaf schreef:

jep, zeker weten! :)) :j

en ik zou zelf ook het halster niet omlaten, daar kunnen best makkelijk ongelukken mee gebeuren. :n
liever een moelijk te vangen pony dan een pony die een halstertrauma heeft door een ongeluk.
(zo vaak gebeurt het misschien ook niet, maar er is wel een kans ;( )

Klopt, wij hebben het ook meegemaakt dat een paard 's nachts vast kwam zitten met z'n stalhalster.
Maar dat is 1 keer gebeurt en alleen omdat het pikkedonker was, anders zou het waarschijnlijk niet gebeurt zijn, dus bij ons krijgt ie als ie naar buiten gaat z'n halster mooi om.
Maar we laten hem 's nachts niet meer buiten staan haha...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:23

een halster op de wei lijkt me nog niet zo gevaarlijk , maar op stal wel , zo heeft het veulen van een vriendin van mij zich opgehangen en heeft dit ook niet overleefd , het is zo gaan hangen dat het de nek heeft gebroken :n echt heel erg sneu,

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:41

fuego3 schreef:
een halster op de wei lijkt me nog niet zo gevaarlijk , maar op stal wel , zo heeft het veulen van een vriendin van mij zich opgehangen en heeft dit ook niet overleefd , het is zo gaan hangen dat het de nek heeft gebroken :n echt heel erg sneu,

Wat ontzettend zielig!!
Op stal zou ik het idd ook niet durven, maarja daar kun je je paard wel een stukje makkelijker pakken...
Op de weide, zeker als die omringd is door sloten en een klein stukje schrikdraad kan er weinig gebeuren tenzij het halster te groot is en ze er met hun achterbeen in blijven haken!! (ja dat kan OOK nog :\ )

Kimbiiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:55

Heb ik ook gehad, ik verstopte het touw achter men rug, liep naar hem toe of hij kwam naar mij, gooide het touw zacht om zen nek, en liet hem aan het halster rukkne, nu laat hij het goed toe en kent hij het al , succes ermee xx

cunemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:07

je paard is niet dom en denk jaa dag ik ga echt niet werken misschien moet je dan niet gaan rijden maar verwen je paard eens een keer met gewoon een wandelingetje door het bos of een stukje natuur daar

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:10

in het begin had ik dat probleem ook maar wij leggen altijd iets lekkers in zen voederbak zodat hij weet dat als hij op stal gaat dat hij iets lekkers krijgt. Wij roepen hem en hij komt af gelopen.