Iemand die dan toch een oplossing heeft?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 12:06

Apple schreef:
Veel hangt ook van huisvesting en routine af. Best kans dat als ze ooit bij andere mensen zou staan in een andere groep, ander voer, andere routine, andere behandeling, dat het zich dan al heel anders openbaart. Zou ik me niet al te druk om maken, vooral ook nu niet je eigen revalidatieproces frustreren omdat je hier tegenaan loopt.

Ja, maar ik wil nu ook 's middags heen want vanavond kan ik echt niet. Dus dan komen we weer tegen het zelfde probleem aan.
We zijn nu 2x verhuisd, en op alle stallen doet ze zo ..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:08

_Sannee schreef:
Apple schreef:
Of toch gewoon vasthouden aan je oude routine en 's avonds komen als de groep toch weer binnen staat :-)
Of 's ochtends komen voordat ze het land op gaan, heb je daarna nog lekker de hele dag voor je.

Maar, ze zou dit toch echt moeten leren. Stel je voor dat ze ooit naar andere mensen toe zou gaan en die niet tijd hebben 's avonds of 's ochtends. Dan heb je een geheel geflipt paard..

Daar heb je wel gelijk in, al ben ik zo'n muts die het prima vindt als het paard het eigen karakter heeft en specifieke wensen over de huisvesting hahaha. Moet er wel bijzeggen dat die van mij niet echt flipt hoor, ja druk en brullen en niet echt opletten. Maar na een tijdje gaat het beter en ze wordt zeker niet gevaarlijk, alleen wat (uhu) afgeleidt :).

Maar ik zou dit niet willen afleren in een revalidatieproces. Dan maar even deze periode uitzingen en daarna hiermee aan het werk gaan :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:09

Hoe lang sta je op zo'n stal? Sommige paarden, vooral die met verlatingsangst, hebben echt tijd nodig om ergens te wennen. Dat duurt echt lang. En ja, dan kan je hebben dat ze zich vast gaat houden aan de groepsgenootjes :-)

En even tijdelijk het groepsgenootje waar ze het meest aan hangt tegelijk uit de wei nemen? Dat je die ergens neer zet waar ze de ander kan zien?

Hoe laat gaan ze 's ochtends het land op en hoe laat komen ze er weer vanaf?

Xivura

Re: Iemand die dan toch een oplossing heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 12:10

Ze staat hier nu 2 maanden en is eigenlijk al wel heel erg gewend. OP de andere stal stond ze 9 maanden en vertoonde ze het zelfde gedrag.

Ze gaat rond 9 uur de wei op en rond 7 uur geloof ik er weer af.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:13

Dat betekent dus om 8 uur op stal en dan longeren. Dan ben je klaar voordat ze naar de wei gaat :-)

9 maanden en 2 maanden is niet erg lang voor een paard. Voordat je verlatingsangst een beetje onder controle hebt ben je vaak jaren verder.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 12:14

Ja, maar als ik naar school ga heeft dat niet zo veel zin. Dan moet ik wel na schooltijd en dat is rond 5 uur. Dan staat ze daar nog lekker.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:15

Heeft ze een vriendje waar ze erg aan hangt? Anders kun je kijken of je die ook gelijk uit de wei mag nemen.

Je kunt toch nu in de vakantie al voor 9 uur 's ochtends gaan?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 12:16

Ja in de vakantie wil ik dat ook best wel doen, maar ik heb niet meer zo lang vakantie.

Ze staat momenteel met 4 andere paarden en er is niet 1 waar ze heel erg aan hangt.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 12:23

Ik ga nu naar Dolly toe. Kan vanavond namelijk niet dus er is geen andere oplossing.
Ik zal jullie laten weten hoe het is gegaan ..

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:25

_Sannee schreef:
We hebben haar 5 dagen inderdaad net zo als bij jou gedaan omschreven. We hebben haar bj de kudde weg gehaalt en nog maar met 3 paarden gezet. Ook waar ze de andere niet kon zien.
Maar dit werkt echt niet. Ze blijft gewoon heel hard flippen ..

Je hebt te weinig geduld. Deze methode werkt echt tegen verlatingsangst, maar kost wel (veel) meer tijd dan vijf dagen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:29

Wat een paard hier erg goed heeft geholpen zijn bach druppels. En als ik je verhaal zo lees zouden die jou paard best wel kunnen helpen. Bachdruppels (Rescue remedy) zijn homeopatisch, en verdoven niet zozeer dan dat ze het dier wat rust geven.

Het paardje hier had ook wat verlatingsangst, met name met het naar buiten laten en hij ging dan als laatste (was ook niet anders mogelijk ;) ) begon dan te springen en stuiteren in zijn stal. Hij sloot zich af voor de buitenwereld, er was dus ook niet meer tot hem door te dringen. Die hebben we over een wat langere periode op die Rescue druppels gezet. Eerst elke dag 3, na een paar weken terug naar om de dag 3 en daarna nog verder afgebouwd naar 2 keer per week 2. Dat paardje werd na verloop van tijd steeds openen, flipte minder en bleef zich op je concentreren.
Rescue verdooft dus niet, maar maakt dat het paard opener blijft, jij dus meer tot hem/haar door kan dringen en ze slaan niet meer zo snel door.

Ik heb de Rescue ook al gebruikt bij mijn oudje op een wedstrijd. Die heeft aan een bepaalde wedstrijd lokatie echt een ongelovelijke hekel. Ze is daar dan ook bijna niet te rijden, en flipt om het minste en geringste. Die heeft 1 keer daar gelopen met 4 druppels Rescue en ja ze was nog heet, maar ik kon meer rijden blijven. En ze flipte dus niet meer. Ik zeg altijd de Rescue haalt het topje van die berg eraf. Ze gaan er niet meer overheen en je kan blijven peuteren aan die hersens :D

Mss een optie voor jou paard.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:29

_Sannee schreef:
Ik ga nu naar Dolly toe. Kan vanavond namelijk niet dus er is geen andere oplossing.
Ik zal jullie laten weten hoe het is gegaan ..

En je moet longeren? Echt in de zin van moeten? Of kan je ook eens een dag overslaan? Mijn pony staat ook pas sinds kort op deze stalling en is dus na 2/3 maanden zeker nog niet gewend. Al lijkt het voor de buitenstaander wel, maar ik merk zelf dat ze het nog niet is. Wel voor een groot deel, maar zeker nog niet in alles. Als ik niet kan als ze binnen staat, dan laat ik haar gewoon staan. Of ik ga wel naar haar toe en borstel haar eventjes in het land, geef even een worteltje en ga weer naar huis.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 16:24

ik durf het bijna niet te zeggen, maar het ging echt super goed! :oo
Geen gedram o.i.d.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:04

RT-P >> OPG

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:50

Dat klinkt goed :-) Misschien dat je juist door dit topic al wat steviger over kwam waardoor je merrie al meer steun aan je had :-)

ubertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:29

Ik zou steeds zodra je het paard uit de wei hebt wat paardesnoepjes geven,daarmee zijn aandacht opeisen,stilstaan,snoepje en weer verder lopen.Hiermee kan je ook het hoofd laag houden,de associatie met uit de weide word zo prettiger.
Dit bouw je naarmate het beter gaat weer af naar een gewone beloning op de hals.
Wanneer een paard erg springerig of vluchterig is aan de hand zou ik tevens een hengstenketting gebruiken om het paard met een correctie te waarschuwen zodra je merkt dat hij wil wegspringen enz.Korte correctie geven hiermee en weer verder.
Hiermee zou het moeten lukken.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:45

Gebruik 8 druppels van Walnut en 8 druppels Impatiens. Dit is Bach Bloesem. Doe dit 's ochtends en 's avonds in het voer. Echt het werkt. ik heb dit met mijn paard ook gehad en ze is nu zo'n lieverd. Had ook verlatingsangst. Ik heb het gebruikt totdat de flesjes op waren. Nu heb ik het niet meer nodig.