Kan ik mijn pony afleren om in de trailer te plassen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Kan ik mijn pony afleren om in de trailer te plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 01:16

ALs je die trailer schoon wilt houden moet je hem niet gebruiken..

komop, wat een onzin zeg!|

een trailerbodem is hier echt voor gemaakt , ook voor dit soort dingen.
Na gebruik gewoon even de natte laag stro eruit halen. Simpel.

Als je niet wilt dat ie vies word, moet je hem in de schuur laten staan.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 01:47

Waarom zou een paard niet in de trailer mogen plassen :?
Het is maar een trailer :+

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 18:32

stress vind ik ook een hele aannemelijke verklaring. Het is echter verder nergens aan te merken.
Als we weer op stap gaan ga ik de emmertruc proberen. Maar dat kan nog wel een week of 2 duren.
Ik plaats tzt een reactie om te vertellen hoe het ging

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:42

Sorry, ieder zijn ding, maar ik lig helemaal in een deuk....Jonge jonge, waar gaat de paardenhouderij heen tegenwoordig... _O- :')

minime111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:07

wees blij dat ie lekker plast 8-)
ophouden is zoo slecht, envind t altijd zo sneu als ik ze bv. hoor kreunen als ze eindelijk kunnen!
daarbij is ie dus super relaxed! heerlijk toch?
o, en bij thuiskomst een emmertje water erover, en klaar! :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:04

Wees juist blij dat die pony plast op de trailer. Het ophouden is veel minder goed. Als je na de rit even de natte plekken er uit haalt en geen nieuw stro er op doet maar eerst laat drogen is er echt geen probleem. Een trailer is er om paarden van A naar B te vervoeren. Niet om een stelletje mensen in te zetten die misschien wel iets kunnen ruiken dat er een pony in gestaan heeft.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:20

Kurk in zn pielewapper proppen? Dan plast hij niet meer.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:29

Op een bedrijf waar ik stage heb gelopen stond er pensionklant met haar paard die zodra hij op de spuitplaats of poetsplaats stond ging plassen. Als zij met de zweep aan kwam lopen, hem bestraffend toesprak stopte hij en zodra zij weg liep ging hij plassen. Of ze bleef er naast staan wachten met de slang in dr handen en zodra hij wou plassen spoot ze water tussen zijn benen als waarschuwing.

Ik denk dat je het toch het beste gewoon met een emmer te werk kunt gaan.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:21

uhh tomorrow? waarom staat die eigenares met een zweep bij haar paard als ze hem bestraffend toespreekt?? :?

waarom zou een paard niet mogen plassen als hij op een trailer staat. ja het kost wat meer moeite.. :S

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:32

Sabinee__ schreef:
Kurk in zn pielewapper proppen? Dan plast hij niet meer.

:')

TS, meen je nou serieus dat je niet wilt dat een pony in de trailer plast..?
Dus het arme beest moet het maar ophouden wat jou betreft, desnoods tot z'n blaas uit elkaar klapt..?

Stro er in, na gebruik schoonspuiten met water uit de tuinslang, en evt. een dikkere rubber mat die je goed kan vastmaken en weer los kan halen zijn de normale oplossingen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:38

Haha, gelukkig ben ik niet de enige die dit een onzin topic vindt.... Wees blij dat je paard op de trailer wil plassen, het geeft soms meer gedoe als ze het níet doen.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 22:58

Hallo daar ben ik weer,

als eerste moet ik toch even kwijt dat sommige mensen hier slecht lezen.
Als je mijn posts goed leest, moet daar uit op te maken zijn dat Monty niet uit hoge nood plast. Dat ik hem niet wil verbieden te plassen. Maar dat het fijn zou zijn als hij het op een ander moment zou doen.

Uiteraard hoeft hij niet met een volle blaas te blijven staan, en is het geen ramp dat hij de trailer een keer bevuild. Maar ik leen die trailer, en die is dan brandschoon, en het paard wat er altijd in stond hield dat zo. Het hoort er bij om die trailer schoon terug te geven, is ook geen probleem, maar het is logistiek een beetje bewerkelijk.
(ik heb waar ik de pony in de wei zet geen strooisel en stromend water, en ook niet op de plek waar de trailer is gestald. Moet m dus eerst ergens anders schoon gaan maken)

Gelukkig zijn er ook bokkers die mijn punt wel begrepen en met die emmer ben ik afgelopen weekend aan de slag gegaan.
Toen we vertrokken... (nogmaals recht van uit de wei)... in een brandschone trailer had ik de emmer klaar. Laagje zand er in gedaan en afwachten maar. Eerst heb ik op de klep staan wachten, maar hij maakte geen aanstalte om te plassen.
Toen nog even bij het deurtje voor gestaan en Monty maar loeren naar die emmer. 'zit daar misschien iets lekkers in?'
Maar hij maakte nog steeds geen aanstalte dus we zijn maar gaan rijden.
Het is maar een kwartiertje rijden dus hoge nood onderweg geloof ik niet in. Maar toen we op de plek van bestemming aankwamen lag er toch een natte plek in de trailer. Tja .. sommige breken de trailer af bij hoge nood.... die van mij plast dus gewoon onder het rijden.

Niet op gereageerd.. ongeveer 2 uur op de manege geweest en toen mocht ie weer mee naar huis.

Eerst nog even rondgestapt met m. Maar hij had alleen maar oog voor het gras een stukje verderop.

Dus pony in de trailer, emmer weer in de aanslag, en ja hoor hij ging heel snel een beetje door zijn benen. Emmer er onder en jippie alles in de emmer gedaan.

En nou maar hopen dat dat zo blijft gaan.

Want sommige hier mogen het dan een belachelijk verhaal vinden. Ik vind het toch een stuk makkelijker als het zo kan, en ik geloof niet dat ik mijn pony daar mee benadeel.
Bedankt voor de tip!

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:40

Ik snap het probleem niet echt....
Ik ben blij dat die van mij plast op de trailer.
Eerst plaste hij nooit op de trailer en werd hij erg onrustig, gelukkig laat hij het nu gewoon lopen _O-